مدیرعامل شرکت ساختمان و تاسیسات راهآهن گفت: برای تکمیل این پروژه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
محمدی گفت: راه آهن میانه به بستانآباد از مهمترین پروژههای حمل و نقل ریلی است که امیدواریم تا پایان خرداد ماه به بهرهبرداری برسد.
وی گفت: از ۲۰ فروردین ۹۸ روزانه دو رام قطار ۲۰ واگنه در این پروژه بالاستریزی داشتهایم. این خط آهن ۱۳۴ کیلومتر است که ۷۰ درصد بالاست ریزی قشر دوم آن انجام شده است و به دلیل مشکلات تأمین مالی سرعت کار بسیار کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت ساختمان و تاسیسات راهآهن افزود: در این پروژه در دو ماه گذشته ۵۴ بند جوش و میانگین روزانه ۱۸ تا ۲۰ بند بالاستریزی همزمان با جوشکاری برای خطوط فرعی آن انجام میشود که خوشبختانه در اجرای این پروژه فرمانداران و مسئولان محلی همکاری لازم را انجام میدهند.
وی به پروژه راه آهن خواف – هرات هم اشاره کرد و گفت: در پروژه خط آهن خواف- هرات تحویل موقت انجام شد و بخش داخل کشور تحویل شد، اما این پروژه مشکل تأمین سوزن دارد که مذاکراتی را برای تامین سوزن ریل با تراورس داشتهایم.
مدیرعامل شرکت ساختمان و تأسیسات راهآهن اظهار کرد: ساخت ایستگاه راه آهن هرات به دلیل مشکلات تأمین مالی با سرعت کمتری پیش میرود و طی رایزنیهای انجام شده بخشی از ساخت پروژه مرز افغانستان را هم این شرکت بر عهده خواهد داشت، اما هنوز قطعی نشده است.
وی به تغییر پارادایم این شرکت هم اشاره کرد و گفت: ساخت ۴ دانشکده علوم پزشکی در استانهای مختلف از جمله یاسوج را بر عهده گرفتهایم که تا ۸ ماه آینده به اتمام میرسد.
مدیرعامل شرکت ساختمان و تاسیسات راهآهن از ورود این شرکت به جابهجایی حمل بار از طریق ریل هم خبر داد و گفت: جابهجایی کنستانتره از جلالآباد و همچنین جابهجایی کنجاله و کلنگر از استانهای مختلف را بر عهده گرفتهایم.
محمدی با اشاره به اینکه این شرکت ۵۰۰ واگن بر عهده دارد که ۴۳۰ واگن به صورت کامل فعال است و از این تعداد هم ۳۰۰ واگن آن بدون قرارداد برای شرکت راه آهن بار حمل میکند، افزود: حدود ۲ سال است که بدون قرارداد در حال حمل بار هستیم و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات بسیار برای این شرکت و کاهش بهرهوری شده است.
وی گفت: امسال هیچ ماشین آلاتی برای جابهجایی حمل بار اجاره نکردهایم و ما تمامی ماشین آلات بالاست را به شهرداری اجاره دادهایم تا بخشی از مشکلات ما در این حوزه حل شود.
مدیرعامل شرکت ساختمان و تاسیسات راهآهن به مشکلاتی که اوراق خزانه و یا اسنادی برای شرکتهای ریلی و پیمانکاران ایجاد کرده است هم اشاره کرد و گفت: مهمترین چالش ما در پروژههای عمرانی اوراق خزانه اسنادی است و باید این چالش هر چه سریعتر از سوی دولت و شرکتهای دولتی برطرف شود.
محمدی گفت: شرایط مالی پروژهها به دلیل شرایط مالی پروژهها قراردادهای EPC به EPCF تغییر کرده و در آن پروژهها به شرکتهایی از جمله بالاست اوراق میدهند با ۲۰ کانکت ۳۰ درصد میدهند که باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای ما میشود.
وی یادآوری کرد: ۵ میلیارد تومان اوراق از راه آهن دریافت کردهایم، اما زمانی که به بانکهای عامل مراجعه میکنیم اعلام میکنند که هنوز برای ما تأمین اعتبار نشده است.
مدیرعامل شرکت ساختمان و تاسیسات راهآهن گفت: در این دوره ما سعی کردهایم قرارداد نیروهای انسانی خود را به شرکتهای پیمانکار واگذار کنیم تا شاید بخشی از هزینههای ما در این بخش کاهش یابد.
انتهای پیام/