سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان خبر داد:

فعالیت کارگاه سفال کلپورگان با نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان از فعالیت کارگاه سفال کلپورگان با نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی استان خبر داد و گفت: پیش از این کارگاه پخت سفال توسط برخی ازصنعتگران اداره می‌شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  بهروز عیسی‌زهی معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به تجربیات ناخوش آیندی که از قبل داشتیم و شکایت‌های سایر سفالگران، تصمیم گرفتیم کارگاه پخت سفال را از انحصار یک فرد و گروه در آورده و با مدیریت و مسؤولیت اداره میراث فرهنگی سراوان مدیریت کنیم، زیرا وقتی به فرد خاصی اختصاص دهیم، دیگران نمیتوانند از ظرفیت آن استفاده کنند.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: قبل از این تنها کارگاه پخت سفال کلپورگان را در اختیار مردم به صورت اختصاصی قرار می‌دادیم، اما به دنبال جهانی شدن سفال کلپورگان و اینکه باید تعداد زیادی در این رشته و صنعت فعالیت داشته باشند تصمیم بر این شد تا زمینه را برای استفاده تعداد زیادی از سفالگران فراهم کنیم.

وی گفت: مدیریت جدید کارگاه سبب می‌شود اکثر مردم روستا از این کارگاه استفاده کنند، بهترین راه چاره نظارت میراث فرهنگی بر این کارگاه بود.

عیسی‌زهی بیان کرد: برای این کارگاه هزینه بسیار زیادی شده و نظارت اداره کل میراث فرهنگی را طلب می‌کرد تا زمینه را برای بهره‌برداری تمامی سفالگران از این کارگاه فراهم کند.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: به دنبال مدیریت جدید کارگاه، رقابت بیشتر بین صنعتگران فراهم شده و کیفیت محصولات افزایش یافته و هزینه سفال نیز کاهش یافته است.

انتهای پیام/ع

فعالیت کارگاه سفال کلپورگان  در سراوان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.