سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام اکرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اروپا در تصمیماتش هرگز مستقل نبوده و همواره تابع آمریکاست

عضو جامعه روحانیت مبارز نسبت به تعلل اروپایی‌ها در استفاده از مهلت برجامی ۶۰ روزه ایران واکنش نشان داد.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های‌گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تعلل اروپایی‌ها در استفاده از مهلت برجامی ایران و گذشت ۳۰ روز از فرصت ۶۰ روزه ایران به اروپا گفت: من در رابطه با برجام و امثال قراردادهایی نظیر برجام اعتقادم فرامین قرآن است که می‌فرماید «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ» به معنی اینکه ما باید از ظرفیت‌های خود استفاده کرده و هر تحریم و تهدیدی را به فرصت تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: آنها هم زمانی که ببینند این تحریم‌ها و تهدیدها نه تنها بی‌فایده بوده بلکه به حال خودشان نیز ضرر داشته است احتمال دارد که در کارهایشان تجدیدنظر کنند اما اگر ببینند که این تحریم‌ها و تهدیدها اثرگذار بوده و ما را به انعطاف و تسلیم واداشته است، قطعا فشار خود را افزایش خواهند داد، زیرا این رویه چهل ساله آنان است که هرگز قصد کنار آمدن با ما را نداشته‌اند.

حجت‌الاسلام اکرمی افزود: اما اگر اراده ما قوی بوده و از امکانات فراوان خود استفاده کنیم، یقینا آن زمان تجدیدنظر خواهند کرد وگرنه فرصت‌های شصت روزه فایده‌ای نخواهد داشت و این تجربیات چهل ساله برای ما کافی است که عبرت بگیریم و به خودمان بیاییم.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطر نشان کرد: لازم به ذکر است که اروپا هرگز مستقل نبوده و همواره  تابعی از تصمیمات آمریکا است؛ بنابراین ممکن است که سکوت کنند اما هرگز با ما همراهی نخواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، اروپا ، برجام ، سیاسی ، احزاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
ننگ بر اروپا و امریکا
ملکوت
۰۹:۴۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
اروپا بدون امریکا آب نمیخورد یادتون رفته زمانی که امام ره حکم سلمان رشدی به اعدام اعلام کرد همه اروپایها سفارت خودشون در کشور فراخوانده شدن و تعطیل کردن به دستور امریکا .اروپا و امریکا عوض نشدن