سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در آباده

نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب دلبرانه با حضور مسئولان، هنرمندان و مسئول انجمن خوشنویسان ایران با ٦٠ اثر در آباده گشایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هادی فرخی، سرپرست این اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده در مراسم بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب دلبرانه، خلاقیت هنرمندان آباده در هنر‌های تجسمی را ستودنی دانست و افزود: هنر به معنای واقعی یعنی همان حس زیبایی شناختی انسان از دنیای پیرامون خود و الهام گرفتن از یافته‌های بصری برای ثبت و خلق آثار متفاوت هنری است، که هنرمندان هنر‌های تجسمی با خلاقیت و ایده پردازی کار‌های ارزشمندی را از خود بر جای می‌گذارند.

وی، نگاه علمی هنرمندان و صاحبان سبک‌های هنری در آباده را علت اصلی خلق آثار بدیع دانست و تصریح کرد: هنری که برگرفته از علم و دانش و آموخته‌های پژوهشی ارائه شود می‌تواند تاثیر بسزایی در مخاطب خود ایجاد کند.

فرخی ادامه داد: طرح نگارخانه آباده با ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره برداری است که انتظار می‌رود با حمایت شهردار این شهرستان امور مربوط به تملک زمین نگارخانه که در اختیار مجتمع کمیته اقتصادی امام خمینی (ره) است به زودی انجام شود و امسال این طرح هنری به بهره برداری برسد.

محمدرضا صفائیان، هنرمند خوشنویس انجمن خوشنویسان آباده نیز اضافه کرد: نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب دلبرانه تلاش دارد هنر مقدس خوشنویسی و تذهیب را ترویج دهد.

ساره صفائیان دیگر هنرمند رشته تذهیب در آباده نیز نگاه واقع بینانه به فعالیت‌های هنری را خواستار شد و اظهار کرد: واقعیت هنر همان نگاه واقع بینانه به فعالیت‌های هنری است و چنانچه این فعالیت‌ها از حمایت لازم برخوردار نباشد، هنرمندان نمی‌توانند آثار خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

انتهای پیام/ت

برپایی نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در آباده

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.