حناچی با بیان اینکه برنامه ما این است که هر ماه یک قطار به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کنیم، گفت: نقطه بحرانی ما تعداد قطارها است؛ برای افزایش راندمان و رسیدن به ٧ میلیون سفر روزانه با مترو درحال حاضر ٢ میلیون سفر روزانه با مترو انجام میشود، باید سرفاصله قطارها را کم و تعداد آنها را بیشتر کنیم؛ این همان هدف اصلی است که در حوزه مترو پیگیری میکنیم.
شهردار تهران با اظهار امیدواری نسبت به اینکه با حمایتهایی که صورت میگیرد کارخانه واگن سازی تهران بتواند به حداکثر بهرهوری برسد، عنوان کرد: در حال حاضر این کارخانه قطار موردنیاز برخی از کلانشهرهای دیگر را نیز تامین میکند و بدون شک یکی از مصادیق رونق تولید شمرده میشود.
وی با اشاره به اینکه برای رساندن سرفاصله قطارها به ٢ دقیقه به ٢ هزار واگن نیاز داریم، افزود: بهطور معمول واگنها به شکل سیکیدی وارد کشور میشوند؛ میزان تولید داخل نیز حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد است و تلاش میکنیم این میزان افزایش یابد. در حال حاضر ظرفیت کارخانه واگن سازی تهران کمتر از ۳۰ درصد است که امیدواریم توسعه یابد؛ اصلیترین مشکل برای رسیدن به این هدف نیز محدودیت مالی است.
حناچی در پایان وجود کارخانه واگنسازی تهران را یکی از مزیتهای متروی تهران دانست و تصریح کرد: شرکت واگنسازی تهران یکی از بزرگترین شرکتهای تولیدکننده واگن به شمار میرود و یکی از اهداف بازدید معاوناول محترم رئیسجمهور از کارخانه این است که این مجموعه را به ظرفیت حداکثریاش برسانیم؛ حمایتهای دولت از پروژه مترو تهران نباید قطع شود.
انتهای پیام/