سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پیک بامدادی بیستم خرداد می‌شنوید؛

استقبال سرد محیط زیست از خودروهای دیزلی + صوت

کارشناسان محیط زیست اعتقاد دارند خودروهای دیزلی در مواردی بیشتر از خودروهای بنزینی آسیب‌زا هستند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه پیک بامدادی رادیو ایران به موضوع ورود ایران به عرصه تولید خودروهای سواری دیزلی پرداخته است.

مخالفان خودروهای سواری دیزلی می‌گویند این موتورها کمتر از موتورهای بنزینی دی اکسید کربن تولید می‌کنند اما آلاینده‌های دیگری به محیط زیست وارد می‌کنند که آسیب‌زاتر از دی اکسید کربن هستند.

 


بیشتر بخوانید: زباله‌های پلاستیکی، شهریه مدرسه! + فیلم 



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
محسن نصیروند
۱۷:۳۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام.خودروهای گازوئیلی اگر با استانداردهای روز تولید شود بسیار بهتر از خودروهای بنزینی هستند ولی به دلیل سود بسیار زیاد و چهاربرابری شرکت سایپا و ایران خودرو از فروش ماشینهایی چون تیبا،پراید،ساینا،پژو،سمند و...به تولید خودروهای با کیفیت گازوئیلی،برقی و هیبریدی اهمیت نمی دهد.محسن نصیروند.با تشکر..
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
خودرو سازی ===باید بسته بشه
علی مختاری
۰۶:۰۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
آقبال خودرو های سواری دیزلی در کشورهای اروپایی رو به افول است. بازار کستزده و رو رشد کشور های هند و ایران بعنوان جایگزین انتخاب شده اند.این یک روال و سیاست جهانی است.
ناشناس
۰۲:۱۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام موتور سمند ای اف سون عالی هستش مخصوصا با گاز و بنزین کم مصرف و کم صدا ولی نسبت به ماشینهای روز دنیا چقدر عقب هستیم
X
۲۲:۰۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
مگر توسعه دیزل برخلاف قانون هدفمند سازی یارانه ها نیت. آیا گازوذیل را باقیمت فوب خلیج فارس و ارز آزاد میدهند؟
از کیه مردم ولخرجی می کنند. این اشتباه را در تولید وانتهای دیزل هم کردند.
چرا خودرو هیبریدی ی ان جی و برق تولید نمی کنند.
چرا خودروسازها را در قانون شکنی کنترل نمی کنند.
؟
طهماسب بختیاری
۲۰:۰۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
فقط خودروهای آینده یعنی خودروهای پیشرو برقی با پیشرانه های پاک و برای نسل های آینده و با تعرفه صفر بدرد کلان شهرها میخوره .
شهرداران شهرهای بزرگ اگر بفکر شهرها و آلودگی محیط زیست و سلامت مردمند از برقی کردن خودروهای درون شهری و تاکسی و اتوبوس و...کوتاه نیایند و کوتاهی نکنند.
محمد
۱۹:۲۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
اگرموترهای دیزلی که میخانداستفاده کنندچینی باشه مانندموتورهایی که سایپازحمتشوکشیدوروی وانت نیسان گذاشت خداوکیلی این کارونکنید
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
چرا سراغ تولید خودروهای هیبریدی نمیرید حتی اگر این خودروها رو وارد کنیم بهتر از تولید این خودروهای فعلیه خروج ارزی این خودرو ها هم ضررش کمتر از هزینه های ایجاد شده از تولید خودروهای داخلیه
ناشناس
۰۴:۰۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
خودروهای وارداتی هزینه نگهداری سرسام آور دارند و خودروسازهای خارجی تمایل بسیار برای فروش محصولاتشان با قیمت اولیه مناسب به ما را دارند ولی باید دقت کرد که اونها برای پشتیبانی و ارائه خدمات هزینه سنگینی را میگیرند .
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
اصلا ماشین های خوبی نیست دود میکنه
مهدی
۱۵:۰۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
عزیز نگاه کن موتور طراحی شده برا سمند ملی هست که با خود بنزینم دود میکنه.
محصولات طراحی شده و با کیفیت عالی که نیست کار راه بندازه