سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۴۳ درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای در کردستان

فرمانده انتظامی کردستان از کاهش ۴۳ درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای طی دوماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در این استان خبرداد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سردار علی آزادی گفت: میزان تلفات تصادفات رانندگی در جاده‌های این استان در ماه‌های فروردین و اردیبهشت گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: پارسال در این مدت، ۵۸ نفر در جاده‌های استان بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند که امسال این آمار به ۳۳ نفر کاهش یافت.

فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه، تجاوز به چپ و عدم توجه به جلو بوده است، اضافه کرد: مقابله و برخورد با تخلفات کافی نیست و باید فرهنگ ترافیکی را ارتقا بدهیم، چون که مردم خود کاربر ترافیکی هستند.

سردار آزادی با اشاره اینکه بر اساس آمار‌ها بیش از یک میلیون و ۱۹۰ هزار تردد در تعطیلات عید فطر در جاده‌های این استان ثبت شده که نشان دهنده افزایش ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است، افزود: با وجود افزایش حجم مسافر مشکل خاصی در جاده‌های استان نداشتیم.

فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه در این تعطیلات ۲ نفر در جاده‌های استان بر اثر تصادف رانندگی جان خود را از دست دادند، یادآور شد: در این مدت همه نیرو‌ها در حوزه انتظامی، پلیس راه و ترافیکی بسیج شده و تدابیر لازم برای روان سازی تردد‌ها اندیشیده شد.

وی همچنین از وقوع ۲ تصادف رانندگی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در این تصادفات ۲ نفر جان خود را از دست دادند.
سردار آزادی با بیان اینکه در یکی از این تصادفات در محور سقز - بوکان یک عابر پیاده که پیرمردی ۷۰ ساله بود جان باخت، تاکید کرد: در حادثه دیگر در جاده سقز - دیواندره سه خودروی پژو پارس، پژو و کامیونت با هم برخورد کردند که راننده پژو در این حادثه جان باخت.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به دیگر فعالیت مأموران انتظامی استان در تعطیلات پایان هفته گذشته گفت: در بانه کامیونی حامل کنتور‌های برق قاچاق متوقف شد و سه هزار و ۸۲۸ کنتور و ده‌ها عدد قطعات مکانیسم داخلی کنتور از آن کشف شد.

وی با بیان اینکه ارزش این کالا‌ها توسط کارشناسان ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، اضافه کرد: یک نفر در این ارتباط دستگیر که همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی ارجاع شده است.

انتهای پیام/م

تلفات جاده‌ای کردستان ۴۳ درصد کاهش یافت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.