سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از ابتدای سال جاری تا کنون؛

صید ۱۰ حلقه مارتوسط آتش نشانان در سنندج

معاون عملیات و ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۰ حلقه مار با حضور به موقع آتش نشانان زنده گیری و در دامن طبیعت رها سازی شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، صالح زندی با اشاره به آمار مار‌هایی که وارد منازل مسکونی شده بود گفت: هر ساله با گرم شدن هوا شاهد ورود خزندگان به ویژه مار‌ها به داخل منازل مسکونی هستیم.

وی افزود: امسال نیز با توجه به افزایش پوشش گیاهی و شرایط آب و هوایی، ورود حیوانات موذی و به ویژه خزندگان از جمله مار به مناطق شهری افزایش یافته است.

معاون عملیات و ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج عنوان کرد: ورود مار‌ها به داخل منازل علاوه بر ایجاد وحشت برای شهروندان می‌تواند خطرناک نیز باشد.

زندی بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۰ حلقه مار که با ورود به داخل خودرو منازل مسکونی باعث وحشت شهروندان شده بود با حضور به موقع آتش نشانان زنده گیری و در دامن طبیعت رها سازی شد.

وی اعلام کرد: پارک کردن خودرو در کنار باغ‌ها و دشت‌هایی که پوشش گیاهی مناسب دارند باعث می‌شود که مار‌ها از طریق باز بودن شیشه و یا درب خودرو به داخل ماشین راه پیدا کنند و از این طریق هم مار‌ها به داخل پارکنیگ منازل راه پیدا می‌کنند.

زندی عنوان کرد: شهروندان در این فصل سال از پارک خودرو‌ها در دشت‌های دارای پوشش گیاهی بلند خودداری و در صورت پارک خودرو در دشت‌ها و باغ‌ها نسبت به بسته بودن شیشه و درب خودرو خود اقدام و پس از بازگشت محل خودرو خود را با دقت بررسی کنند.

معاون عملیات و ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجهه با حیوانات خزنده بویژه مار‌ها ضمن حفظ خونسردی و دور شدن از محل، با سامانه ۱۲۵ تماس حاصل نمایند.

وی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهد مار داخل منازل و یا خودروبه هیچ عنوان اقدام به صید آن نکنند و با اعلام به سازمان آتش نشانی، نیرو‌های عملیاتی این سازمان با پوشش خاص و دستگاه مارگیر نسبت به صید آن اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/م

ورود مار‌ها به داخل منازل علاوه بر ایجاد وحشت  می‌تواند خطرناک باشد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.