سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی دلایل واژگونی پژو پارس در محور یاسوج- چرام

معاون عملیات پلیس راه راهور ناجا دلیل حادثه تلخ فوت ۸ عضو یک خانواده در محور یاسوج-چرام را تعداد زیاد سرنشین ها،سرعت بالای خودرد،ایمن نبودن مسیر و عدم نصب تابلو های هشدار دهنده و گاردریل در محور یاسوج- چرام اعلام کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،سرهنگ حسن خسروجردی در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها و حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تاسف از حادثه ناگوار و تلخ محور یاسوج-چرام که منجر به فوت ۸ عضو یک خانواده شد، افزود: با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته در تعطیلات عید فطر، این حادثه در آخرین روز تعطیلات رخ داد که اتفاق ناگواری بود.

وی گفت: به دلیل کوهستانی بودن منطقه باید اقدامات بیشتری در محور  یاسوج-چرام  صورت می‌گرفت،گرچه کار‌ها و تلاش‌هایی نیز شده است.

معاون عملیات پلیس راه راهور ناجا خاطرنشان کرد: در محلی که این اتفاق افتاده تا ۱۰۰ متر جلوتر از آن خاکریز وجود دارد، اما قبل از پیچ حادثه ۴۰۰ تا ۵۰۰ متر کفی مستقیم با شیب طولی وجود داشته حتی در مسیر هم پیچ‌های متعددی بود، اما سرعت وسیله نقلیه در این پیچ‌ها پایین بوده است.

سرهنگ خسروجردی با اشاره به علت این حادثه رانندگی توضیح داد: تعداد زیاد سرنشین‌های خودرو، عدم توجه راننده به جلو به دلیل سرعت وسیله نقلیه و ایمن نبودن مسیر و عدم نصب تابلو‌های هشدار دهنده و گاردریل همه از علل وقوع این حادثه تلخ در محور  یاسوج- چرام استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی ادامه داد: راننده از اهالی منطقه بود و به وضعیت جاده اشرافیت داشته، اما سرعت بالا باعث عدم کنترل وسیله نقلیه و خارج شدن آن از سمت راست پیچ و واژگون شدن روی سقف شده است.

معاون عملیات پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه در برخی نقاط این محور پرتگاه‌های بیشتر و بدتر از محل واژگونی پژو پارس وجود دارد،گفت: براساس اولویت‌بندی پرتگاه‌های خطرناک این مسیر مشخص شوند و اقدامات زودبازده و کوتاه مدت برای آشکارسازی و ایمن سازی محور صورت گیرد.

سرهنگ خسروجردی با اشاره به مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌ها بیان کرد: این مصوبات همراه با اعتبارات مشخص به استان‌ها اعلام شود که از جمله اقدامات برجسته، کاهش سرعت وسیله نقلیه در آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی و فرعی است.

وی با اشاره به نقش ائمه جمعه و جماعت، دهیاران و صدا و سیما در فرهنگ‌سازی کاهش تلفات رانندگی تاکید کرد: با شروع طرح تابستانه ایمنی راه‌ها در اولویت باشد.

معاون عملیات پلیس راه راهور ناجا با اشاره به زیاد بودن انحراف به چپ و سبقت خودرو‌ها اضافه کرد: طی این ایام یک اتوبوس در محور  قم- تهران  واژگون شد و چهار نفر در این حادثه فوت کردند، اما واژگون شدن خودروی پژو پارس با ۹ نفر سرنشین در استان کهگیلویه و بویراحمد منجر به ۸ نفر فوت شد که تمام محاسبات ما را به هم زد.

۲۳ درصد تلفات تصادفات رانندگی امسال در محور  یاسوج- چرام  است

همچنین سرهنگ بهنام ویسی پور، رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ۱۰ درصد تصادفات منجر به جرح استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۷ در محور   یاسوج- چرام  بوده اند.

وی افزود: ۲۳ درصد تلفات انسانی تصادفات رانندگی استان از ابتدای سال جاری تاکنون مربوط به محور   یاسوج- چرام   است.

سرهنگ ویسی پور اضافه کرد: در صورت تامین ساختمان، پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی استقرار یک واحد پلیس راه در محور  یاسوج-چرام   را دارد.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: محور ۱۴۸ کیلومتری   یاسوج- چرام  با تعریف راه روستایی است که هم اکنون چند شهر و شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی از شهر‌های استان خوزستان به علت مسافت کمتر، وجود نقاط طبیعی و تفریحی، آب و هوا و اقلیم مناسب و وجود دو امامزاده علی و حمزه (ع) از این محور استفاده می‌کنند.

ویسی پور اضافه کرد: کم عرض بودن، پیچ‌های مرکب و تند، شیب زیاد، نقاط حادثه خیز متعدد و نبود علائم هشدار دهنده از مهمترین مشکلات محور   یاسوج- چرام   است که نیاز به اصلاح و تعریض دارد.

همچنین محمد حسین نصیری راد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست گفت: آنتن دهی تلفن همراه در محور  یاسوج- چرام  خیلی ضعیف است که این مساله در مواقع حوادث جهت امداد رسانی مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/پ

بررسی علل حادثه تلخ واژگونی پژو پارس در محور  یاسوج- چرام 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.