سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر انجمن دانش ورزان جوان کرمان؛

برای عبور از مشکلات نیازمند فکر و مدیریت جوانانیم

دبیر انجمن دانش ورزان جوان استان کرمان، لازمه عبور از تلاطم‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را حضور موثر جوانان دانست و گفت: برای گذر از مشکلات نیازمند فکر و مدیریت جدیدیم.

احمد احمدی نژاد، دبیر انجمن دانش ورزان جوان استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به بیان گزارشی از تاریخچه و اقدامات انجمن مورد فعالیت خود پرداخت و گفت: از سال ۱۳۸۷ در حوزه پیشگیری از اعتیاد در این انجمن مردمی مشغول به فعالیت شدیم و خوشبختانه تا به امروز این فعالیت مستمر را در این حوزه دنبال کردیم و موفقیت‌هایی را هم بدست آوردیم.

 

وی به شاخص‌ترین اقدامات این انجمن طی سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: از جمله دو طرح خیلی خوب را دنبال کردیم که یکی از آن‌ها کمپین میلیونی "قلیان‌ها را گلدان کنیم" بود.

احمدی نژاد تصریح کرد: این طرح با مشارکت خیل عظیم مردم کرمان و حتی ایران مواجه شد، و خیلی زود توانستیم این کمپین را سراسری کنیم.

وی هدف از ایجاد این کمپین را "نه به قلیان در فضا‌های عمومی" عنوان کرد و یادآور شد: بسیاری از شهروندان گله داشتند که در فضا‌های عمومی مثل پارک‌ها و فضای سبز نمی‌توانند ساعات خوش و خوبی را با فرزندان خود داشته باشند.

 

دبیر انجمن دانش ورزان جوان استان کرمان، دومین کار بزرگ انجام شده توسط این انجمن را طرح بازآفرینی اجتماعی بهبودیافتگان از اعتیاد دانست و بیان داشت: در این طرح که هم اکنون هم ادامه دارد، سعی داریم دو کار بزرگ انجام دهیم تا پس از درمان، این افراد به حال خود رها نشوند.

احمدی نژاد، آموزش مهارت‌های زندگی بعد از خروج از کمپ، طی یک دوره‌ی سه ماهه را یکی از این اقدامات عنوان کرد و گفت: آموزش مهارت‌های شغلی که کمک کند خودشان بتوانند کارگاه‌هایی را راه اندازی و ایجاد شغل کنند نیز از دیگر این اقدامات است.

 

وی افزود: تاکنون جشن‌ها و کار‌های خیلی ارزنده‌ای در حوزه نشاط اجتماعی توسط این انجمن انجام شده است و به جرأت می‌توانم بگویم، طی سال‌های اخیر بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم کرمان از جشن‌های انجمن دانش ورزان جوان متنفع شده اند و خوشتبخانه توانسته ایم، پیام‌های خودمان را در حوزه آسیب‌های اجتماعی به این افراد در هر برنامه‌ای برسانیم و این خودش جای شکر دارد.

احمدی نژاد تصریح کرد: از خداوند منان شاکریم که کمک می‌کند و الطاف خودش را شامل حالمان می‌کند تا بتوانیم خدمتگذار بهبود یافتگان و خانواده‌های آن‌ها باشیم.

 

وی یادآور شد: در انجمن ۱۱ نفر از بچه‌های فعال با ما همکاری می‌کنند، بقیه از خانواده‌های آسیب دیدگان و کسانی هستند که در حوزه اعتیاد فعالیت می‌کنند، که این نشان می‌دهد انجمن توانسته راه خودش را درست، پویا و موفق طی کند.

دبیر انجمن دانش ورزان جوان استان کرمان بیان داشت: ما طی این سال‌ها همواره در حوزه جوانان فعالیت داشته ایم و هدفمان ارتقای خودباوری و خودآگاهی جوانان برای کار‌های بزرگ بوده که خوشبختانه توانسته ایم به این هدف هم برسیم.

احمدی نژاد گفت: تا به امروز در برنامه‌ها و اهدافمان موفق شده ایم به نوعی جوان محوری را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهیم و پیش از این بحث‌ها خودمان در بیانیه گام دوم هم موثر بوده ایم و توانسته ایم جوانان را در همه‌ی فعالیت‌های و سطوح کاریمان نقش دهیم.

 

وی افزود: من فکر می‌کنم، اکنون فضا و فرصت اینکه جوانان باور شوند مهیاست، پس باید به جوانان اعتماد شود، کار، انگیزه و امید داده شود و همه‌ی جوانان باید بدانند قادر هستند، تغییرات مهمی را در شرایط زندگی اجتماعی خود و جامعه شان ایجاد کنند.

احمدی نژاد تصریح کرد: جوانان قادر هستند، کار‌های بزرگی انجام دهند، چون اهل ریسک و خطرند و محافظه کار نیستند.

وی یادآور شد: چه خوب است امروز که فضایی ایجاد شده به عنوان گام دوم و بیانیه‌ی مهم رهبر معظم انقلاب برای جوانان، ما عرصه را تنگ نکنیم و عرصه را پویاتر و پرنشاط‌تر کنیم برای ورود و حضور جوانان و از آن‌ها برای فعالیت‌های مهم و کاربردی کشور استفاده کنیم.

دبیر انجمن دانش ورزان جوان استان کرمان بیان داشت: ما دیدیم جوانان در بحث سیل چقدر مؤثر بودند، در موضوع زلزله مفید عمل کردند و اگر جوانان نبودند شاید واقعا خیلی از کار‌ها به سرعت انجام نمی‌شد.

 

احمدی نژاد گفت: جوانان نباید در بحث مسائل و موارد مختلف مورد بی مهری و کم لطفی قرار گیرند، باید به آن‌ها اعتماد شود، انگیزه و امید داده شود، تا بتوانند موفقیت‌ها را برای کشور عزیزمان رقم بزنند.

وی جوانی را امید، نشاط، پیشرفت و توسعه دانست و افزود: در واقع مسئولان باید برای این پیشرفت و توسعه هزینه کنند و به حرف‌هایی که می‌زنند اعتماد و عمل شود و شعاری مانع از این نشود که جوانان از عرصه‌های مختلف دور بمانند.

احمدی نژاد تصریح کرد: برای اینکه از این موقعیت‌ها و مسیر‌های پرتلاطم و سخت عبور کنیم نیازمند این هستیم حتماً نقش ویژه‌ای برای جوانانمان قائل شویم و از زدن حرف‌های شعارگونه خودداری کنیم تا بتوانیم راهی روشن و فردایی بهتر را برای کشورمان با اهمیت دادن به نقش جوانان ایجاد کنیم.

 

وی تأکید کرد: باید این باور را بپذیریم برای عبور از مشکلات نیازمند فکر و مدیریت جدیدیم و لازمه‌ی گذر از این تلاطم‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حضور موثر و پرنقش جوانان است.

احمدی نژاد ابراز امیدواری کرد: این بیانیه و این هدف‌های موثری که برای آینده کشورمان ترسیم می‌شود، با حضور جوانان هر چه سریعتر به خودش رنگ و لعاب بگیرد و بتواند کاربردی باشد.

انتهای پیام/ب

حضور مؤثر جوانان در گذر از مشکلات

برچسب ها: جوانان ، اعتیاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.