سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی؛

کیفیت آب شمال شهر بیرجند بهتر می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت:با افتتاح طرح انتقال آب از محمد شهر کیفیت آب شمال شهر بیرجند بهتر می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،امامی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به کیفیت آب آشامیدنی شمال شهر بیرجند، گفت: آب آشامیدنی شمال شهر از محل تصفیه خانه بیرجند تأمین نمی‌شود و آب این منطقه به طور مستقیم از چاه‌های دشت سربیشه تأمین می‌شود که در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی کیفیت آب به سمت نامناسب بودن پیش رفته است.


وی افزود: در راستای بالا بردن کیفیت آب آشامیدنی شمال شهر بیرجند یک خط از مخزن ۱۷ شهریور به سمت مخرن شمال شهر احداث شده است و فاز یک طرح انتقال آب از دشت مختاران «محمدشهر» به سمت بیرجند با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان و با پیشرفت ۷۰ درصدی در دست اقدام است.

امامی با بیان اینکه تاکنون هفت حلقه چاه در فاز نخست خط انقال آب از محمد شهر به بیرجند حفر شده است، گفت: همچنین یک مخزن دو هزار متر مکعبی و ابنیه ایستگاه پمپاژ احداث شده است.

وی اجرای ۱۵ کیلومتر لوله چدن برای خط انتقال از محمد شهر به تصفیه خانه آب شرب بیرجند و احداث مخزن سه هزار متر مکعبی در ورودی تصفیه خانه را از اقدامات انجام شده در این طرح برشمرد و ادامه داد: این پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از طرح آبرسانی به بیرجند و با افزایش ظرفیت تصفیه خانه آب شرب این شهرستان، امکان تامین آب برای تمام نقاط شهربیرجند فراهم و شاهد بهبود کیفیت آب در این شهر خواهیم بود.

امامی با اشاره به اینکه تصفیه خانه بیرجند شهریورماه سال ۹۴ با حضور معاون اول رئیس جمهور با هدف تامین بخشی از نیاز آب آشامیدنی شهر بیرجند، افتتاح شد، گفت: این تصفیه خانه با محوریت حذف فلزات سنگین، سختی و اتصال منابع تامین آب به تصفیه خانه و مخازن توزیع آب شهر با دیدگاه توزیع یکنواخت منابع از لحاظ کمی و کیفی افتتاح شد.

وی افزود: این تصفیه‌خانه شامل دو واحد اصلی است که واحد RO مهمترین قسمت‌های آن به شمار می‌رود و با راه‌اندازی این واحد فلزات سنگین از جمله کروم و مواد شیمیایی در حد استاندارد نگه داشته می‌شود.

امامی گفت: هم اکنون ظرفیت این تصفیه‌خانه ۶۴۰ لیتر در ثانیه است که ۲۲۰ لیتر در ثانیه آب در واحد RO تصفیه می‌شود و علاوه بر این در فاز دوم تا ۹۳۰ لیتر بر ظرفیت آن افزوده خواهد شد.

وی یکی از مزیت‌های این تصفیه خانه را پرت کم آب در آن برشمرد و گفت: از آنجایی که واحد‌های RO و PR به صورت تلفیقی کار شده است، در فرایند این تصفیه خانه از مجموع ۶۴۰ لیتر آب ورودی تنها بین ۳۰ تا ۴۰ لیتر در ثانیه پرت آب دارد که این پساب با اختلاط در پساب تصفیه خانه فاضلاب در امور کشاورزی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ب


انتقال آب از محمد شهر به بیرجند

برچسب ها: بحران آب ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.