سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لغو همه پرواز‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس شرکت آمریکن ایرلاینز تا سوم سپتامبر

شرکت آمریکن ایرلاینز با تمدید زمان تعلیق پرواز‌های هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس همه ­پرواز‌های برنامه ریزی شده را تا سوم سپتامبر (۱۲ شهریور ماه) لغو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت آمریکن ایرلاینز تا سوم سپتامبر (۱۲ شهریور ماه) همه ­پرواز‌های برنامه ریزی شده هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس را لغو کرده است.

به این ترتیب این شرکت زمین گیر شدن ناوگان بوئینگ ۷۳۷ مکس خود را تمدید کرده است. در پی سقوط دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس, ۳۴۶ نفر جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که شرکت آمریکن ایرلاینز پیشتر همه پرواز‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس را تا ۱۹ اوت لغو کرده بود.

این تمدید به آن معنی است که شرکت آمریکن ایرلاینز از زمان زمین گیر شدن ۱۴ فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس خود ۱۱۵ پرواز را لغو کرده است.

در پی بروز نقص فنی در سامانه MCAS هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس، اندونزی در اکتبر سال ۲۰۱۸ و اتیوپی در ماه مارس شاهد سقوط دو فروند از اینگونه هواپیما بودند.

شرکت بوئینگ تلاش می‌کند با ارائه نسخه اصلاح شده نرم افزار این هواپیما بتواند تاییدیه اداره هوانوردی فدرال آمریکا و شرکایش در سراسر جهان را دریافت کند.

انتشار برخی اخبار مربوط به مناسبات نزدیک بوئینگ و اداره هوانوردی فدرال آمریکا در خصوص هواپیمای ۷۳۷ مکس موجب بروز بحران اعتماد در افکار عمومی و خلبانان خطوط هواپیمایی شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.