سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش نومعلمان در قزوین

همایش نومعلمان به منظور تعامل دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه در قزوین برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، همایش نومعلمان به منظور تعامل دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه و همچنین بهرگیری از خدمات نومعلمان برای تصمیم گیری و سیاست گذاری‌های آموزش و پرورش در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

رحمانی مدیر کل آموزش و پرورش استان در این همایش گفت: در آموزش و پرورش رسالت ما ایجاد فضایی براساس سند تحول بنیادین و خروجی انسان‌هایی است که بتوانند درست زندگی کنند.

رحمانی اضافه کرد: اگر آموزش‌های امروز ما موجب خوب زیستن فرزندان ما شود، می‌توان مدعی این شد که این آموزش‌ها موثر بوده است.

می‌هستندیرکل آموزش و پرورش استان گفت: به علت محدودیت در فضای آموزشی نمی‌توان همه ابعاد تربیتی را در نظر بگیریم و در بسیاری از مدارس تربیت، تربیت تک بعدی است و فقط روی بعد علمی و فناورانه متمرکز شده ایم.

رحمانی گفت: برای کاهش آمار ناهنجاری‌های اجتماعی، باید مدارسی ایجاد شود که به تمام ابعاد تربیتی توجه شود و به معلمانی با عنوان عناصر اصلی تربیتی نیازمندیم.

رحمانی گفت: امروز در کنار فعالیت‌های علمی و فناورانه، نتوانسته ایم به امور دینی و مذهبی بپردازیم بی اخلاقی و بی اعتقادی موجب ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش گفت: در مدارس دانش آموزان دختر از فقر حرکتی رنج می‌برند و باید فضایی ایجاد کرد تا به تربیت بدنی توجه شود.

رحمانی گفت: برای اینکه موفق شویم سند تحول بنیادین محقق شود باید در شش ساعت مدرسه برنامه‌های تربیتی مناسبی را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در استان ۱۶ هزار معلم و عنصر تربیتی داریم گفت: با وجود این عناصر تربیتی می‌توان موفقیت دانش آموزان را در آینده شاهد باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان از کمک خیرین مدرسه ساز جذب شده است گفت: سرانه آموزشی استاندارد ۸ متر و ۳۹ صدم است در حالیکه این سرانه در استان ۵ متر و ۴۰ صدم است.

وی با باین اینکه از ظرفیت ۲ هزار ۵۰۰ نفر نیرو‌های رسمی به صورت اضافه کار استفاده می‌شود گفت: پرداخت‌ها به موقع نیست که تلاش می‌کنتیم شرایطی مهیا شود که اضافه کار‌ها در کنار حقوق پرداخت شود.

مدیرکل اموزش و پرورش گفت: تنها استانی هستیم که حق التدریس فروردین را کامل پرداخت کرده ایم.

طاهر خانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل اموزش و پرورش استان هم در این همایش گفت: اگر به دنبال تحول هستیم باید به نیروی انسانی توجه شود.

وی با بیان اینکه باید به دانش اموزان احترام گذاشت گفت: باید اجازه دهیم آن‌ها خود محتوا را انتخاب کنند.

طاهر خانی گفت: معلمان علاوه بر آموزش باید به مهارت‌های زندگی دانش آموزان توجه کنند.

انتهای پیام/ک

همایش نومعلمان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.