وی افزود: با توجه به هماهنگیهای انجام شده با دادستان عمومی و انقلاب همدان در خصوص غیر فعال کردن کارت هوشمند رانندگانی که مقررات و قوانین حمل ونقلی را رعایت نمیکنند، نسبت به شناسایی و غیر فعال کردن ناوگانهای متخلف اقدام میشود.
مدیرکل راهداری استان همدان در ادامه بر نظارت بر اجرای نرخ حمل کالا بر اساس تن کیلومتر تأکید کرد و یادآور شد: این اداره کل از زمان ابلاغ نرخ حمل بر اساس تن کیلومتر، جزء اولین استانهایی بود که علی رغم مشکلات فراوان، نسبت به محاسبه و اجرای دقیق آن تلاش کرده است.
پناهنده اضافه کرد: بر این اساس نرخ حمل تمامی مسیرها از مبدا شهرستانهای استان با هماهنگی تشکلهای صنفی مربوط به هر شهرستان تهیه و به شکل دفترچهای در اختیار شرکتها قرار گرفته و در سیستم مدیریت کنترل بارنامه استان نیز ثبت شده است.
وی بیان کرد: در این زمینه از بیستم خرداد سال جاری صدور بارنامه با توجه به مبدأ و مقصد حرکت تنها منوط به درج تن کیلومتر تعریف شده خواهد بود، در غیر این صورت بارنامه صادر نخواهد شد.
مدیرکل راهداری استان همدان همچنین به ایجاد سیستم نوبت دهی در مراکز عمده حمل بار و ایجاد یک صف واحد در این زمینه اشاره کرد و گفت: این استان دارای سه مرکز مهم تجمع رانندگان (پایانه کالای همدان، پایانه سیمان هگمتان در شاهنجرین و شرکت حمل ونقل کالای همدان راه الوند در مجتمع فولاد ویان) است که هم اکنون در پایانه کالای همدان، نوبت دهی بر اساس یک صف واحد به شکل سیستمی در حال انجام است.
این مسئول ابراز داشت: به منظور حمایت و تقویت رقابت سالم بین رانندگان باری کشور و استان، افزایش بهره وری به منظور ارائه خدمات حمل ونقل کالای جادهای و همچنین پرهیز از بومی گری و نگاه منطقهای در مراکز عمده بار و حذف واسطهها از چرخه حمل ونقل، این اداره کل ضمن انجام هماهنگیهای لازم با تشکلهای صنفی رانندگان و شرکتهای حمل ونقل نسبت به تجهیز و آماده سازی زیر ساختهای فنی در مراکز عمده بار استان اقدام کرده و به زودی عملیات نوبت دهی مکانیزه در تمامی مراکز بار عملیاتی میشود.
انتهای پیام/ د