سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض ده‌هزار نفری مردم هنگ‌کنگ به قانون جدید استرداد مظنونان

ده هزار نفر از مردم هنگ‌کنگ در آخرین تلاش برای اعتراض به قانونی که اخیرا پیشنهاد شده و بر اساس آن مظنونان به منظور محاکمه به چین فرستاده می‌شوند، به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در اعتراض به قانون پیشنهادی اخیر در هنگ‌کنگ که بر اساس آن مظنونان ممکن است برای محاکمه در دادگاه به چین فرستاده شوند هزاران نفر به خیابان‌ها آمدند.

این تظاهرات که از خلیج «کازوی» آغاز شده انتظار می‌رود در حوالی ستاد دولت در ناحیه ادمیرالیتی پایان یابد. تظاهرات مذکور بزرگترین گردهمایی در ۱۵ سال گذشته است.

برآورد‌های اولیه نشان می‌داد ممکن است تعداد معترضان در این تجمع به چند صد هزار نفر برسد. افرادی که در این تجمع حضور داشتند شعار «نه به استرداد به چین، نه به قانون شیطانی» سر داده بودند. بنابر گزارش «هنگ‌کنگ فری پرس»، سازمان‌دهندگان این تجمع انتظار دارند در تعداد تجمع‌کنندگان که گفته می‌شود ممکن است به ۵۰۰ هزار نفر برسد رکورد بزنند. پلیس هنگ‌کنگ اعلام کرده بیش از ۲۰۰۰ نیروی خود را برای کنترل و نظارت بر این تجمع به کار گرفته است.

در ماه فوریه سال جاری میلادی، دولت هنگ‌کنگ چند بند اصلاحی برای قانون خود پیشنهاد داد که بر اساس آن درخواست‌های استرداد مظنونان از سوی کشور‌هایی که با آن‌ها توافقی صورت نگرفته نیز ممکن می‌شود. پیش از این در مجلس قانون گذاری هنگ کنگ نیز بر سر این موضوع میان نمایندگان درگیری شدیدی صورت گرفت که چند تن از نمایندگان زخمی شدند. هنگ کنگ به عنوان مستعمره سابق انگلیس می‌کوشد تا قوانینی تصویب کند که به موجب آن‌ها افراد مجرم شامل خارجی‌ها بدون توافقات رسمی به کشور‌های دیگر از جمله چین مسترد شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، تظاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.