سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تابش در صحن علنی:

برای سرمایه‌گذاران ساخت مسکن روستایی تأمین زمین می‌کنیم/ مشکلی در زمینه ساخت مسکن روستایی نداریم

رئیس بنیاد مسکن گفت:‌ ما قول می‌دهیم برای کسانی که می‌خواهند برای ساخت مسکن روستایی سرمایه‌گذاری کند تأمین زمین کنیم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن در صحن علنی امروز( یکشنبه ۱۹ خرداد ماه) با بیان اینکه وظیفه قانونی ما تأمین مسکن و عمران روستایی، است، گفت: ۳۹ هزار روستا با جمعیت ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر وجود دارد که این ۲۶ درصد کل جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: ۵ میلیون و ۳۷۸ واحد مسکن روستایی وجود دارد، از سال‌های ۷۴ تا ۸۴ تنها ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی ساخته شده، اما در قالب طرح جامع عملکرد مسکن روستایی از سال ۸۴، سالی ۲۰۰ هزار واحد مسکن ساماندهی و ساخته شده است.

تابش تاکید کرد: هدف از بهسازی و نوسازی مسکن روستایی تاب‌آوری، سکونتگاه‌های روستایی در برابر حوادث طبیعی است، بر این اساس یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن از سال ۹۲ در سراسر کشور غیر از چند واحد که بر اثر سیل بازسازی شده در کشور ساخته شده است.

رئیس بنیاد مسکن اظهار کرد: وضعیت مسکن آسیب پذیر در زمان اجرای طرح جامع نوسازی مسکن روستایی ۷ درصد بود و در پایان آن یعنی سال گذشته ۴۹ درصد افزایش یافت و بر این اساس حدود یک میلیون و ۸۹۱ هزار واحد قرارداد بسته شد و به موجب آن ۱۶ هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان اعتبارات بانکی وام پرداخت شده است، از سال ۸۴ تا ۹۸، ۴۰۳ هزار واحد بازسازی شده است.

تابش با بیان اینکه ۴۲ درصد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است، گفت: واحد‌های مسکن موجود ۵ میلیون و ۳۷۷ هزار واحد است که کمبود آن نسبت به خانوار ۶۷۸ هزار واحد می‌باشد که باید تا سال ۱۴۰۵ نسبت به افزایش جمعیت ۵ میلیون مسکن ساخته شود.

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به اینکه هر سال برای سالی ۲۰۰ هزار واحد مسکن مصوبه دولت صادر می‌شود، افزود: سال گذشته تأمین آن صادر شده و بانک مرکزی به بانک‌های عامل حدود ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار داده است و سقف وام‌های فردی هم از ۲۵ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، لذا ما مشکلی در زمینه ساخت مسکن روستایی نداریم.

وی تصریح کرد: ما برای ۷۰ هزار واحد مسکن تأمین اعتبار به واحد‌های استانی ابلاغ کرده‌ایم که بر این اساس ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قرض‌الحسنه داده شده است.

تابش با اشاره به اظهارات لاریجانی رئیس مجلس درباره توسعه روستایی هم گفت: طی جلسه‌ای که با لاریجانی داشتیم، وی پیشنهاد داد قدری ما گره‌ها را باز کرده و روستا‌ها را توسعه دهیم که ما با کمال میل این کار را انجام می‌دهیم.

رئیس بنیاد مسکن ادامه داد: ما نیاز به برگزاری جلسه‌ای در کمیسیون عمران داریم تا هماهنگی‌هایی میان وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های نظارتی انجام شود که البته رحمانی فضلی وزیر کشور اکنون به ما قول آن را داده است.

وی بیان کرد: طرح هادی حدود ۸ هزار روستا تمام شده که باید بازنگری شود و این مشکل قابل حل است و ما قول می‌دهیم برای کسانی که می‌خواهند برای ساخت مسکن روستایی سرمایه‌گذاری کنند، تأمین زمین کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.