سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۱۵۰۰ اثر به دو سالانه ملی جایزه ادبی بوشهر فرستاده شد

دبیر سومین دوسالانه ملی جایزه ادبی بوشهر گفت: بیش از ۱۵۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ملی ارسال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدصادق سعیدی افزود: ۵۳۹ اثر در بخش داستان کوتاه منتشرشده، ۵۷۱ شعر منتشرنشده، ۵۸ رمان منتشرنشده، ۶۷ رمان چاپ‌شده، ۷۰ مجموعه‌شعر منتشرشده و ۱۴۵ مجموعه‌شعر چاپ‌شده به دبیرخانه سومین دوسالانه ملی جایزه ادبی بوشهر فرستاده شده است.

وی بیان کرد: آثار در سه مرحله و در دو بخش داستان و شعر غیرکلاسیک داوری شدند و از مرحله نخست در بخش داستان بر اساس آرای هیات داوران (متشکل از فرشته احمدی، محمدرضا صفدری، صمد طاهری، محمد کشاورز و حسن محمودی) ۲۶ مجموعه داستان، ۲۰ رمان چاپ‌شده، ۱۲ رمان منتشرنشده و ۴۵ داستان کوتاه چاپ نشده و در بخش شعر نیز بر اساس آرای داوران این بخش (محمد آزرم، شمس آقاجانی، آتفه چهارمحالیان، خلیل درمنکی و شهریار وقفی‌پور) ۴۴ مجموعه‌شعر چاپ‌شده و ۲۴۲ شعر منتشرنشده به مرحله دوم راه یافتند.

دبیر سومین دوسالانه ملی جایزه ادبی بوشهر با اشاره به اینکه در مرحله دوم در هر بخش ۱۰ اثر برای حضور در مرحله نهایی معرفی شدند، گفت: نفرات برتر این رویداد ۲۳ خرداد در آیین پایانی که در مجتمع فرهنگی هنری بوشهر برگزار می‌شود، معرفی و از آن‌ها با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل می‌شود.

سعیدی درباره ویژه‌برنامه‌هایی که در طول پنج روز یعنی از ۱۹ تا ۲۳ خرداد در جریان این رویداد ملی با حضور بزرگان ادبیات کشور در بوشهر برگزار می‌شود،افزود: ۱۹ خرداد در نخستین روز سومین دوسالانه ملی جایزه ادبی بوشهر ویژه‌برنامه «غزل پیشرو ایران؛ با درنگی بر شعر زنده‌یاد دکترحسین جلال‌پور» با حضور حسن صادقی‌پناه ساعت ۱۹ در تالار اداره‌کل تامین اجتماعی بوشهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۰ خرداد، کارگاه تخصصی «اقتباس ادبی در سینما: کلیات و جزئیات» با حضور امیر پوریا ساعت ۲۰ در مرکز رفاهی فرهنگیان شماره ۲، ۲۱ خرداد کارگاه «هنر و ادبیات پست‌مدرن» با حضور علی قنبری ساعت ۱۹ در مرکز رفاهی فرهنگیان شماره ۲، ۲۲ خرداد کارگاه «بوم و پسابوم در ادبیات داستانی» با حضور احمد آرام ساعت ۲۰ در مرکز رفاهی فرهنگیان شماره ۲ و شب سپید (شعرخوانی و تحلیل شعر) با حضور شمس آقاجانی ساعت ۲۰ در کافه آوان و ۲۳ خرداد نشست تخصصی داستان با حضور داوران جایزه ادبی بوشهر ساعت ۹ در تالار مجتمع فرهنگی هنری بوشهر و نشست تخصصی شعر با حضور داوران جایزه ادبی ساعت ۹ در مرکز رفاهی فرهنگیان شماره ۲ برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و شهرداری بندر بوشهر یادآور شد: با توجه به اینکه در این رویداد مهمانانی از خارج استان داریم، با تبلیغات محیطی کوشیدیم که ظرفیت ادبی و چهره‌های شاخص ادبیات بوشهر را به نحو مطلوبی هم برای مهمانان و هم برای شهروندان بوشهری معرفی کنیم.

سعیدی گفت: همچنین در کنار این برنامه‌ها ۱۲۰ دقیقه خوانش شعر و داستان و معرفی نویسندگان بوشهر را برای فضای مجازی تولید کرده‌ایم که در جریان این رویداد منتشر خواهد شد.

وی تصریح کرد: فراخوان چهارمین دوسالانه ملی جایزه ادبی بوشهر با رویکرد گفت‌وگوی بین‌الملل منتشر خواهد شد که در آن بر ادبیات عرب و ادبیات فارسی‌زبانان کشور‌های همسایه تاکید خواهیم کرد.

 آیین پایانی سومین دوسالانه جایزه ادبی بوشهر ساعت ۱۹ بیست و سوم خرداد در مجتمع فرهنگی هنری بوشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

سومین دوسالانه ملی جایزه ادبی بوشهر امروز آغاز می‌شود

برچسب ها: ادبیات ، شعر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.