سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسیاری از واحد‌های صنعتی و تولیدی برای تامین مواد اولیه و قطعات با مشکل مواجه شوند

رئیس کمیسیون صنعت اتاق کرمانشاه گفت : مشکل تامین قطعات باعث شده بسیاری از واحد‌های صنعتی و تولیدی برای تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خود با مشکل مواجه شوند .

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،خلیلی عضو هیئت نمایندگان ورئیس کمیسیون صنعت اتاق کرمانشاه یکی از مهم‌ترین مشکلات را دشواری‌های انتقال ارز برای تامین قطعات یدکی ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز خطوط تولید از خارج کشور اعلام کرد.

وی گفت : از سوی دیگر هزینه وارد کردن همین قطعات یدکی و مواد اولیه برای واحد‌های تولیدی بسیار افزایش یافته و آن‌ها برای تداوم تولید خود نیازمند سرمایه در گردش بیشتری هستند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق کرمانشاه با بیان اینکه در این شرایط تحریم دولت هم سعی می‌کند به منظور حمایت از حقوق مصرف کننده فشار‌های نظارتی بیشتری را بر بخش تولید وارد کند، افزود: یکی از راهکار‌های دولت برای کنترل قیمت‌ها وارد کردن فشار به واحد‌های تولیدی و جلوگیری از افزایش قیمت از سوی این واحد‌ها است.

خلیلی افزود: این فشار‌های دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها از سوی واحد‌های تولیدی، باعث می‌شود واحد‌ها کم کم با مشکلات نقدینگی مواجه شوند و نتیجه آن خود را در کیفیت محصولات تولیدی نشان می‌دهد.

به گفته رئیس کمیسیون صنعت اتاق کرمانشاه این فشار‌های نظارتی راه را برای بازار سیاه و عرضه محصولات در این بازار باز می‌کند و در شرایطی که تولیدکنندگان مجبور می‌شوند کالا‌های خود را با قیمت پایین عرضه کنند همین کالا‌ها در بازار آزاد و از طریق واسطه‌ها و دلالان با قیمت با قیمت گزاف به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

عضو هیات نمایندگان اتاق کرمانشاه با بیان اینکه با افزایش تورم اخیر و فشاری که بر اقشار آسیب پذیر وارد شده دولت به سمت آن می‌رود که نرخ ارز و سایر شاخص‌های اقتصادی را کنترل کند، یادآور شد: نتیجه این امر ایجاد بازار چند نرخی ارز است که این امر نیز مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

وی خواستار توجه بیشتر دولت در قیمت گذاری‌ها به واحد‌های تولیدی شد و عنوان کرد: دولت باید در این قیمت گذاری‌ها علاوه بر مصرف کننده به تولیدکنندگان نیز فکر کند.

به گفته رئیس کمیسیون صنعت اتاق کرمانشاه از سوی دیگر دولت باید تلاش کند ثبات قابل توجهی در مقررات و قوانین اقتصادی اعمال کند، زیرا طی یکسال گذشته شاهد بخشنامه‌های بسیار متعددی بودیم که دولت برای مقابله با این شرایط صادر کرد و برخی از آن‌ها مشکلات واحد‌های تولیدی را دوچندان کرد .

 

 

انتهای پیام/د

تامین قطعات یدکی ماشین آلات و مواد اولیه

 

برچسب ها: صنعت ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.