سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محوطه‌های باستانی مریان و آق اولر تالش بازنگری می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تامین اعتبار برای بازنگری حریم محوطه‌های باستانی مریان و آق اولر تالش خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرود امیرانتخابی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: اجرای طرح گمانه زنی در این منطقه با هدف بازنگری در تعیین عرصه و حریم محوطه‌های باستانی مریان و آق اولر در سال ۹۶ مورد موافقت قرار گرفته بود که به علت اختصاص نیافتن اعتباراجرایی نشد.

وی، با بیان اینکه اکنون اعتبار ۹۰ میلیون تومانی این طرح را فرمانداری شهرستان تالش تامین می‌کند، افزود: بازنگری عرصه و حریم محوطه‌های باستانی مریان و آق اولر تالش از ۲ هفته آسنده آغاز می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: این محوطه‌ها در سال ۸۹ و بر اساس شواهد سطحی و به صورت یک مجموعه یکپارچه به وسعت حدود ۴۰۰ هکتار، تحت عنوان گورستان‌های مریان و آق اولر با شماره ۲۷۴۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

شهرود امیرانتخابی گفت: این عرصه و حریم گسترده مشکلاتی را برای اهالی این روستا‌ها ایجاد کرد که نیاز به بازنگری قوانین دارد.

وی تصریح کرد: محوطه‌های باستانی مریان و آق اولر شامل چندین بنای دوره قاجاری، مانند حمام مریان و مجموعه کاخ‌های آق اولر و نیز مجموعه گورستان‌های باستانی است که قدمت آن به اواسط هزاره دوم تا هزاره اول قبل از میلاد بر می‌گردد.

 

انتهای پیام/م.ع

تامین اعتبار برای بازنگری حریم محوطه‌های باستانی تالش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.