سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فتح قله شيرباد خراسان رضوی و شاه جهان توسط کوهنوردان فسایی

کوهنوردان شهرستان فسا به قله شیر باد، بام خراسان رضوی و شاه جهان بام خراسان شمالی صعود کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس اداره ورزش و جوانان فسا گفت: این برنامه‌ی ورزشی در راستای اجرای طرح سیمرغ برگزارگردید و ۳۷ نفر از کوهنوردان تیم کوهنوردی قله نوردان این شهرستان، موفق شدند در مدت پنج روز قله شیر باد در خراسان رضوی و قله شاه جهان در خراسان شمالی را با موفقیت فتح کنند.

ابوالفتح پور افزود: این صعود به سرپرستی آقای عباد دهقان خلیلی انجام شد که در این برنامه کوهنوردی ۱۰ بانوی کوهنورد نیز حضور داشت.

سرپرست تیم کوهنوردی قله نوردان هم گفت: در راستای اجرای طرح ملی صعود به مرتفع ترین قلل استان‌های کشور با عنوان طرح سیمرغ کوه‌های ایران (۳۱ قله در ۳۱ استان) این یازدهمین و دوازدهمین صعود همزمان تیم کوهنوردی قله نوردان فسا است که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و برای اجرای طرح سیمرغ که صعود به ۳۱ قله برتر استان‌های کشور هست قراره در مدت سه سال به اتمام برسد.

عباد دهقان خلیلی با بیان این که شعار این تیم کوهنوردی در این صعود با طبیعت مهربان باشیم افزود: ما در اجرای این برنامه و در طول مسیر زباله‌های ریخته شده را با هدف کمک به محیط زیست و حفظ زیبایی طبیعت در حد توان جمع آوری و به پایین قله انتقال داده شد.

وی گفت: این تیم کوهنوردی توانسته است تا کنون قله‌های دیگری از جمله بل، تشگر، قاش مستان، سبلان، دماوند، اشترانکوه، تفتان، شیرکوه، بیرمی بوشهر و قله هزار کرمان را نیز فتح کنند.

قله شیرباد بلندترین قله رشته‌کوه بینالود و بلندترین ارتفاع در سه استان خراسان می‌باشد که با، ارتفاع ۳ هزار و ۳۰۰ متر به بام خراسان شهرت دارد و قله شاه‌جهان که به بام خراسان شمالی نیزمعروف است با ارتفاع ۳۰۸۰ متر بلندترین نقطه از رشته کوه آلاداغ بوده و در شهرستان اسفراین از توابع استان خراسان شمالی است.

در حال حاضر در شهرستان فسا ۲۰ تیم کوهنوردی با ۳۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.

قله شیرباد بلندترین قله رشته‌کوه بینالود و بلندترین ارتفاع در سه استان خراسان است که با ارتفاع ۳ هزار و ۳۰۰ متر به بام خراسان شهرت دارد و قله شاه‌جهان که به بام خراسان شمالی نیز معروف است با ارتفاع ۳۰۸۰ متر بلندترین نقطه از رشته کوه آلاداغ بوده و در شهرستان اسفراین از توابع استان خراسان شمالی است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م 

صعود کوهنوردان فسایی به قله شيرباد خراسان رضوی و شاه جهان خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.