سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون ساخت آزادراه‌ها:

اجرای طرح جدید پرداخت عوارض به صورت آزمایشی آغاز شد + جزئیات

میرشفیع گفت: پرداخت عوارض بر اساس پیمایش هم اکنون به صورت آزمایشی در مسیر آزادراه تهران – ساوه در حال اجرایی شدن است.

سید حسین میرشفیع، معاون ساخت آزادراه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اخذ عوارض براساس پیمایش خودرو  در تمام آزادراه‌های کشور اجرایی می‌شود، گفت: این طرح هم اکنون به صورت آزمایشی در یکی از آزادراه‌ها در حال انجام است و ما با استفاده از دوربین‌های پلاک‌خوان سازمان راهداری عوارض مسافت طی شده را محاسبه و در یافت می‌کنیم.

وی افزود: هم اکنون این طرح به صورت آزمایشی در مسیر تهران تا رباط کریم صورت گرفته است و بعد از گذراندن مراحل فنی و نصب دوربین در آزادراه‌ها  عوارض را بر اساس پیمایش دریافت خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید:پرداخت عوارض در کدام آزادراه ها الکترونیکی می شود؟


معاون ساخت آزادراه‌ها با اشاره به اینکه در این طرح جدید رانندگان عوارض یک آزادراه را به صورت کامل پرداخت نمی‌کنند، گفت: برخی تصور می‌کنند که در این طرح ممکن است میزان پرداخت عوارض نسبت به قبل بسیار بیشتر شود؛ اما تنها عوارض مسافت پیمایش شده پرداخت می‌شود.

میر شفیع اظهار کرد: طرح پرداخت عوارض بر اساس پیمایش در مسیر آزادراه تهران – ساوه حدفاصل تهران – رباط کریم به صورت آزمایشی اجرا شده و در مرحله بعد در مسیر کرج – قزوین بین شهر‌های هشتگرد، نظرآباد، محمدیه و مهرگان به اجرا گذاشته می‌شود تا مسافرانی که به این شهر‌ها تردد می‌کنند تنها بخشی از عوارض خود را پرداخت کنند.

معاون ساخت آزادراه‌ها تصریح کرد: رانندگان باید عوارض عبور خود از آزادراه‌های قزوین – رشت، تهران – پردیس، ساوه – سلفچگان، قم – کاشان، کاشان – اصفهان، ارومیه – تبریز، زنجان – تبریز، کنارگذر مشهد، باغچه مشهد و بندر عباس – شهید رجایی را تا پایان تیرماه به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

وی گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات الکترونیکی شدن عوارض در آزادراه‌ها برطرف شده و ما امیدواریم از ابتدای مرداد ماه و در نهایت تا پایان سال تمام آزادراه‌ها را الکترونیکی کنیم.

انتهای پیام/

الکترونیکی شدن ۱۰ آزادراه کشور در تا پایان تیر ماه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام قبل از طراحی به گرفتن عوارضی به فکر خرابی جاده ها باشید
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
اتوبانهایی که پر از دست انداز هست چرا باید عوارض بگیرند؟ خسارات وارده به خودروهای عبوری را چرا پرداخت نمی کنید ؟
سلیمان شرافتی
۱۶:۱۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
با سلام و عرض ادب به نظر من این کار عادلانه و منصفانه است و هر چه زودتر عملی بشه بهتره
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
همه ناراضی هستن. این طرح رو متوقف کنید. فایده این طرح برای مردم چیه؟ به خدا فشار روی مردم خیلی زیاد شده. چرا متوجه نیستید؟
متین
۱۳:۲۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
فقط پول میگیرن و خدمات صفر
بهرام
۱۱:۲۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
من هر روز برای طی کردن 17 کیلومتر از بزرگراه خرم اباد پل زال 15 هزار تومان پرداخت میکنم کسی هم نیست پیگیری کنه .جاده قدیم پلدختر هم قطع شده و مردم سیل زده پلدختر مجبورن هر روز ازاین راه رفت و آمد کنن و کرایه تاکس خرم آباد پلدختر از 25 هزار تومان به خاطر عوارض 30 هزار تومانی رفت و برگشت تاکسی کرایه ای شده هر نفر 35 هزار تومان
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
من ساکن نسیم شهر هستم هرروز دوبار از اتوبان تهران ساوه عبور میکنم فقط ۲۰ کیلومتر دراین اتوبان چاله چوله ومزاحمتها سگهای ولگرد برای این مسیر روزی ۸ هزار تومان عوارضی میدهم
جليل
۱۲:۰۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
كسي كه اونقدر دستش به دهنش ميرسه كه ميتونه هر روز با وسيله شخصي و بنزين يارانه اي توي يك مسير بيست كيلومتري رو رفت و آمد كنه، نبايد لنگ هشت تومن باشه. وسايل نقليه عمومي هم ارزانتره، هم عوارض نداره، تك سرنشين هم نيست، هوا رو هم كمتر آلوده ميكنه. در ضمن اونايي كه خودرو ندارن چي بگن؟
ترکی زاده
۰۸:۲۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
اصلا مگر وظیفه دولت ساخت اتوبان و راه نیست.چرا باید عوارض بگیرد
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
بیگید چه خدماتی درمقابل این عوارضی که از مردم میگیرید انجام داده اید. ؟؟؟
بهروز
۰۶:۵۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
، نرخ عوارض فعلی رو به عنوان پایه در نظر می گیرند و و با افزایش مسیر تصاعدی بالا میبرن
م
۰۶:۰۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
باید مورد بررسی قرار گیرد