سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جان بابایی مطرح کرد؛

اندازه گیری رایگان فشار خون در هزار بیمارستان کشور

معاون درمان وزارت بهداشت از آغاز غربالگری فشار خون در ۱۰۰۰ بیمارستان و ۲۵۰۰ ایستگاه خبر داد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص آغاز برگزاری بسیج ملی فشار خون گفت: در حال حاضر، نقشه ارجاع به سطح دو و سطح سه آماده است و بعد از پایان کمپین فشار خون، عملیاتی خواهد شد و بیماران براساس ضرورت درمانی که دارند، به سطوح دو و سه ارجاع داده خواهند شد.

جان بابایی تصریح کرد: یکی از اقدامات بسیار بزرگ و ارزشمند وزارت بهداشت، غربالگری فشار خون، به عنوان یکی از عوامل موثر مرگ و میر و ناتوانی در کشور است.

وی افزود: در این طرح ملی، فشارخون تمامی اقشار جامعه سنجیده شده و افرادی که تاکنون از بیماری فشار خون خود مطلع نبوده اند، آگاه شده و نسبت به درمان و مراقبت از خود، اقدام خواهند کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت درخصوص اقداماتی که در حوزه درمان در این بسیج ملی انجام می‌شود، اظهار کرد: بعد از اینکه افراد مبتلا به فشار خون در این طرح سراسری، شناسایی شدند، لازم است که درمان خود را پیگیری کنند و چنانچه برخی افراد در اثر فشار خون حاد، دچار عوارض شدیدتر و تخریب بافت در اندام‌های داخلی خود شده اند، باید تحت درمان‌های مناسب قرار گیرند تا از عوارض مرگ آور و ناتوان کننده فشارخون جلوگیری شود.

عوارض فشار خون بالا را بشناسید

جان بابایی ادامه داد: فشار خونی که به موقع درمان نشود، منجر به سکته مغزی، سکته قلبی، نارسایی کلیه، مشکلات چشمی و نابینایی و عارضه در اندام‌ها و ارگان‌های داخلی بدن می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: همزمان با انجام غربالگری سطح یک فشار خون در مراکز بهداشتی و درمانی و ۲۵۰۰ ایستگاه سنجش فشارخون، در ۱۰۰۰ بیمارستان دانشگاهی، دولتی، خصوصی، عمومی و غیر دولتی نیز ایستگاه‌های اندازه گیری فشار خون طراحی کرده‌ایم و همکارانی که در این طرح خدمت رسانی خواهند کرد نیز تعیین شده اند.

وی افزود: در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی و تمامی بیمارستان ها، یک مدیر پروژه فشار خون مشخص شده است تا برنامه‌های کنترل فشار خون تداوم داشته و متوقف نشود.

جان بابایی عنوان کرد: بعد از انجام غربالگری، افرادی که شناسایی شده اند، در سطح یک درمان دریافت کرده و افرادی که نیاز به ارجاع به سطوح بالاتری دارند، در سطح دو و سه درمان خواهند شد.

۶۸۰ مرکز برای درمان فشار خون بالا

وی بیان کرد: در این راستا، حدود ۶۰۰ مرکز سطح دو و ۸۰ مرکز سطح سه تعیین شده است تا بیمارانی که نیاز به خدمات تشخیصی، درمانی و پیشرفته‌تر در زمینه درمان فشار خون هستند، به این مراکز ارجاع داده شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: در حال حاضر، نقشه ارجاع به سطح دو و سطح سه آماده است و بعد از پایان کمپین فشار خون، عملیاتی خواهد شد و بیماران براساس ضرورت درمانی که دارند، به سطوح دو و سه ارجاع داده خواهند شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.