سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری‌های شایع فصول گرم سال

یک پزشک همدانی گفت: آبله مرغان، تب مالت، زونا، فاویسم، تب یونجه و انواع مسمومیت‌ها را از بیماری‌های شایع فصول گرم سال است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی شادمانی، یک پزشک همدانی گفت: ویروس آبله مرغان در همه فصول سال وجود دارد، اما در فصل بهار که بیماری‌های تنفسی بیشتر می‌شود، انتقال ویروس سریع‌تر عمل می‌کند.

وی در خصوص علائم آبله مرغان گفت: بی حالی، بی اشتهایی، تب و سردرد از جمله علائم این بیماری است که یک روز بعد از ورود ویروس به بدن بروز می‌کند و بعد از چند روز هم علائم پوستی به صورت جوش‌های کوچک قرمزرنگ و خارش دار ظاهر می‌شود که بیشتر روی شکم، صورت و دست‌ها هستند.

پزشک همدانی در خصوص تب یونجه نیز افزود: تب یونجه یا رینیت آلرژیک، واکنش حساسیتی شدید به مواد حساسیت زا موجود در هوا است که وارد شدن این مواد به چشم‌ها، بینی، سینوس‌ها، گلو و مسیر تنفسی باعث آلرژی شدید تنفسی و حتی مرگ می‌شود.

شادمانی با اشاره به تب مالت که از معروف‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است، ادامه داد: تب مالت یا بروسلوز از بیماری‌های عفونی بوده و همان میزان که در دام‌ها ایجاد خطر می‌کند، در انسان‌ها هم می‌تواند با تحت تأثیر قرار دادن اعضای خون‌ساز بدن مانند مغز استخوان، گره‌های لنفاوی و کبد و طحال باعث ایجاد بیماری شود.

ی در خصوص بیماری فاویسم، عنوان کرد: فاویسم یک بیماری ارثی خونی است که به علت کمبود یکی از آنزیم‌های گلبول قرمز ایجاد می‌شود، وابسته به جنس بوده و بیشتر در مردان دیده می‌شود.

پزشک همدانی با بیان اینکه اگر فاویسم درمان نشود، شخص به کما رفته، بی‌هوش می‌شود و به تزریق خون نیاز پیدا می‌کند، تأکید کرد: میزان قرار گرفتن در معرض باقلا موجب بروزاین بیماری می‌شود که به شرایط فردی و محیطی بستگی دارد.

شادمانی در ارتباط با زونا گفت: این بیماری ویروسی، ضایعه پوستی دردناکی است که به وسیله ویروس عامل آبله مرغان ایجاد می‌شود، که بیشتر در بزرگسالان و افراد مسن با ضعف دستگاه ایمنی رخ می‌دهد.

شادی امیدی کارشناس طب سنتی همدان افزود: مصرف سیر، سرکه سیب، عسل، زنجبیل، دم کرده گیاه گزنه و گل بابونه، بخور گیاه اسطوخودوس و شیر زردچوبه در درمان این بیماری موثر هستند.

انتهای پیام/ب

شیوع بیمارهای فصلی در تابستان

برچسب ها: علوم پزشکی ، طب سنتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.