سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرسی تلاوت قرآن کریم در هزار و ۲۰۰ مسجد سیستان و بلوچستان برگزار شد

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: کرسی‌های تلاوت قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان در حدود هزار و ۲۰۰ مسجد این استان برپا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام مهدی پودینه  اظهار داشت: این کرسی‌ها با هدف عطر آگین کردن فضای جامعه با شمیم قرآن و ترغیب قشر جوان به مفاهیم قرآنی برپا شد.

وی از اجرای طرح تابستانی اوقات فراغت در مساجد سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: نام نویسی از این طرح از ۲۰ خرداد به مدت یک ماه آغاز می‌شود تا افراد از اول تیرماه با شرکت در کلاس‌ها از برنامه‌های پیش بینی شده استفاده کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته ۳۲ هزار نوجوان و جوان استان از برنامه‌های طرح اوقاف فراغت این نهاد در مساجد بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه مساجد یکی از فعال‌ترین و با سابقه‌ترین حوزه‌ها برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به شمار می‌آید گفت: در طرح‌های اوقات فراغت مساجد چند اصل مهم نظیر محور قرار دادن قرآن، سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع)، تقدم تزکیه بر تعلیم و توجه به سبک زندگی اسلامی و تبیین آن به مخاطبان در قالب احکام دینی، قرآن کریم و تفسیر مد نظر است.

پودینه تاکید کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در تقویت و تعمیق باور‌های دینی و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در میان جوانان و نوجوانان دارند.

انتهای پیام/گ

برگزاری کرسی تلاوت قرآن در سیستان وبلوچستان

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.