سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور:

درآمدهای مالیاتی با تغییر قواعد باید افزایش یابد/ اجماع سران سه قوه برای تحقق کامل اهداف مالیاتی

پارسا گفت: درآمدهای مالیاتی باید با تغییر قواعد بازی افزایش یابد و در برخی بخش‌ها نیازمند بازنگری در قوانین هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در مراسم تودیع و معارفه رئیس سابق و جدید سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات قابل توجه در سازمان امور مالیاتی توجه به ماده ۱۶۹ قانون مالیات است.

وی افزود: سهم مالیات از GDP در کشور ما ۹.۲ درصد است درحالی‌که این عدد در کشورهای در حال توسعه ۱۲ درصد و در کشورهای پیشرفته ۲۵ تا ۳۰ درصد است.

پارسا گفت: درآمدهای مالیاتی باید با تغییر قواعد بازی افزایش یابد و در برخی بخش‌ها نیازمند بازنگری در قوانین هستیم. عدد فرار مالیاتی رقم بالایی است و اصلاح نظام مالیاتی از جمله مواردی است که باید نقص سنجی شود.


بیشتر بخوانید: تحقق ۹۵ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال‌های متوالی


وی با بیان اینکه عرصه کار سازمان امور مالیاتی، توسعه بخشیدن به کشور است، تصریح کرد: اخلاق، رفتار و قواعد بازی در سازمان‌ها توسط مردم سنجیده و به بنگاه‌های کشور سمت و سو نشان می‌دهد.

پارسا بیان کرد: قاعده توسعه دنیا فعالیت آزاد تحت قوانین و قواعد ملی است. فعالان اقتصادی باید به قوانین اعتماد لازم را داشته باشند تا بتوانند حداکثر اهداف خود را محقق کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع در سازمان‌ها تضمین ادامه روند قوانین است، یعنی فعالان اقتصادی ترس از تغییر یک شبه قوانین نداشته باشند. باید مجموع قوانین سازگار را به تمام بخشنامه‌ها ارائه دهند.

وی تشریح کرد: فصل جدیدی از رشد سازمان امور مالیاتی را با اجماع سران سه قوه رقم خواهیم زد و این اجماع با تمام سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عباس گودرزی
۱۱:۳۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام مگر می شود در تاریکی به دنبال گنج گشت ؟ وقتی روشی برای شفاف سازی درآمد ندارید و بدور خود می چرخید ، چگونه می توانید مالیات عادلانه اخذ نمایید ؟ تنها راه اخذ مالیات عادلانه حذف نقدینگی به روش اینجانب از معاملات و شفاف سازی در آمد هاست .