سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حفاظت از جنگل‌ها نیازمند توانمندسازی جوامع محلی

حفاظت از جنگل‌ها و عرصه‌های ملی نیازمند توانمندسازی جوامع محلی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش جوامع محلی، مردم و تشکل‌های زیست محیطی در زمینه حفظ و حراست از عرصه‌های ملی گفت: حفاظت از این عرصه ها، نیازمند توانمند سازی پایدار جوامع محلی است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌هایی است که حریق در عرصه‌های آن بحرانی نشده است و این امر مرهون تلاش و همکاری بین بخشی دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های مردمی و جوامع محلی و همچنین مدیریت بحران می‌باشد.

محمدی مقدم اضافه کرد: کمبود امکانات برای شناسایی عوامل تخریب کننده عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست، موجب افزایش فعالیت برخی افراد سودجو شده است.

وی ادامه داد: احداث آتش بر، تجهیز دهیاری‌ها و تشکل‌های مردمی به منظور مقابله با آتش سوزی از راه‌های مقابله با تخریب محیط زیست و منابع طبیعی استان می‌باشد.

محمدی مقدم با اشاره به اینکه هم اکنون تعدادی از مناطق بحرانی و مستعد آتش سوزی از کمترین تجیهزات اطفای حریق بهره‌مند هستند، افزود: تجهیز کردن دهیاری‌های و مردم به تجیهزات انفرادی و سبک می‌تواند در کاهش خسارت‌های ناشی از آتش سوزی مؤثر باشد.

افزود: تأمین تجهیزات در مناطق بحرانی به عنوان یک اولویت است، تا میزان مشارکت مردم و سازمان‌های مردمی را در مهار حریق و کاهش خسارت افزایش داد.

انتهای پیام/ف

تأثیر مشارکت مردم در مهار حریق و کاهش خسارت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.