سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار حوادث امروز هجدهم خردادماه ۹۸؛

پیدا شدن گردشگر مفقود شده در ارتفاعات کارده

مهم‌ترین حوادث امروز (هجدهم خردادماه سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهم‌ترین حوادث امروز (شنبه هجدهم خردادماه سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.


پیدا شدن گردشگر مفقود شده در ارتفاعات کارده

آتشپاددوم امیر عزیزی مدیرعامل آتش نشانی مشهد گفت: عصر جمعه ۱۷ خردادماه، فردی ۴۵ ساله که به اتفاق خانواده جهت تفریح به ارتفاعات کارده (روستای آل) رفته بود از بعدازظهر مفقود که بعلت صعب العبور بودن مسیر، جستجو توسط خانواده ایشان میسر نبوده است.

وی گفت: باتماس خانواده ایشان با تلفن امدادی ۱۲۵ تیم ویژه نجات کوهستان از ایستگاه شماره ۸ آتش نشانی با تجهیزات ویژه کوهنوردی سریعا در محل حاضر و اقدام به جستجوی وی کردند.

مدیرعامل آتش نشانی اظهار داشت: نجاتگران آتش نشانی پس از ۲ساعت عملیات نفسگیر در ساعت ۲۲:۲۵ موفق شدند این فرد را که دچار مصدومیت بسیار شدید شده بود پیدا و حدود ۴۰۰ متر از ارتفاع و مسیر بسیار صعب العبور حمل و به عوامل امدادی حاضر در محل جهت انتقال به مراکز درمانی تحویل دهند.

انتهای پیام//ح.خ

 

پایان اختلافات دو روستا در نیشابور با حضور پلیس

 
فرمانده انتظامی شهرستان نیشابوراز پایان یافتن اختلافات طایفه‌ای دو روستا با حضور قاطعانه پلیس و مشارکت شورای معتمد پلیس در این شهرستان خبر داد.
 
سرهنگ پاسدار حسین دهقانپور، گفت: مقارن ساعت ۱۱:۳۳ دقیقه امروز درپی اعلام احدی از روستائیان مبنی برحرکت گروهی اهالی یکی از روستا‌های بخش میان جلگه شهرستان نیشابورو هم چنین اهالی یکی دیگر از روستا‌های مجاور آن به سمت مراتع محل اختلاف با سلاح سرد بلافاصله ماموران پاسگاه انتظامی فدیشه به همراه فرمانده پاسگاه به محل اعزام شدند.

وی خاطر نشان کرد:به محض مراجعه ماموران در محل مشخص شد تعداد زیادی از روستائیان بدلیل اختلافات قبلی ملکی در خصوص مراتع در منطقه چشمه گور به قصد نزاع و درگیری جمع و به صورت لفظی درحال مشاجره می‌باشند. ضمن این که هر آن امکان بروز حوادث تلخ و ناگوار متصور می‌باشد.

سرهنگ دهقانپور تصریح کرد: بدلیل افزایش لحظه به لحظه افراد، فرمانده انتظامی پاسگاه فدیشه بدلیل شرایط خاص به وجود آمده به همراه نیرو‌های مستقر ضمن دعوت به آرامش افراد، تشریح برخی قوانین و.. رایزنی‌های لازم با اعضای شورای معتمد پلیس را آغاز و پس از حدود پنج ساعت رایزنی و حضور قاطعانه پلیس موضوع به صورت مسالمت آمیز پایان یافت.

این مقام انتظامی تاکیدکرد: نزاع و درگیری در سطح جامعه یکی از نمونه‌های نقص نظم و امنیت و انظباط اجتماعی است و به عنوان یکی از ناهنجاری هادر سطح جامعه امروز وجود داردلیکن مدیریت درست و منطقی امنیت اجتماعی در جامعه منوط به همدلی، مشارکت عمومی و افزایش اعتماد به نقش نهاد‌ها و حکومت در کلیه سطوح اجتماعی است.

عضوشورای تامین شهرستان نیشابور در ادامه با تقدیر از سعه صدر و تلاش‌های عوامل انتظامی خصوصا فرمانده پاسگاه فدیشه، شورای معتمد، و همکاری روستائیان اطاعت پذیری از خدمت گزاران خود در نیروی انتظامی افزود: رویکرد جدید نیروی انتظامی، رویکرد جامعه محوری، دانایی محوری وپلیس دانش بنیان است در نگاه پلیس مردم دار، رویکرد مشارکت محوری در اجرای برنامه‌های حوزه نظم و امنیت بیش از پیش تقویت که یکی از مصادیق آن اجرای طرح شورای معتمد پلیس است.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور درپایان خطاب به مردم توصیه کرد: تداوم تنش‌ها باعث کاهش حس تفاهم و درک متقابل افراد می‌شود لذا اختلافات و مشکلات را از مجاری قانونی پیگیری و معتمدان و بزرگان روستا‌ها می‌توانند با میانجی گری و احساس مسئولیت از افزایش دامنه نزاع‌ها و یا بروز حوادث ناگوارجلوگیری نمایند.

انتهای پیام//س.ح
 

 

برچسب ها: آتش نشانی ، آتش نشان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.