سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال دیدار پوتین و ترامپ در اسلواکی

وزیر خارجه اسلواکی اعلام کرد برگزاری مراسم هفتادوپنجمین سالروز قیام ملی این کشور در اواخر ماه اوت می‌تواند فرصتی برای دیدار ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وزیر امور خارجه اسلواکی اعلام کرد برگزاری مراسم هفتاد و پنجمین سالروز قیام ملی اسلواکی در اواخر ماه اوت می‌تواند فرصتی برای دیدار ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، روسای جمهور روسیه و آمریکا باشد.

میروسلاو لا­چاک که پیتر پلگرینی، نخست وزیر کشورش را در سفری کاری به روسیه همراهی می‌کند، این مطلب را روز پنج شنبه در مصاحبه با روزنامه روسی پراودا عنوان کرد.

وی افزود: «ما خواستار برگزاری مراسم هفتاد و پنجمین سالروز قیام ملی اسلواکی هستیم و به این دلیل است که نخست وزیر اسلواکی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و همتای روس وی برای شرکت در این مراسم دعوت کرد.»

وزیر خارجه اسلواکی ادامه داد این بدان معناست که اگر ضرورتی برای دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه وجود داشته باشد، آن‌ها می‌توانند از دعوت برای شرکت در این مراسم به عنوان موقعیت و مکان احتمالی برای این دیدار بهره بگیرند.

وی همچنین گفت نخست وزیر اسلواکی روز پنج شنبه از ولادیمیر پوتین برای شرکت در این مراسم دعوت رسمی کرد. نخست وزیر اسلواکی روز چهارشنبه نیز از دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه برای شرکت در این مراسم دعوت کرد.

میروسلاو لا­چاک در ادامه تاکید کرد که شرکت ترامپ و پوتین در این مراسم به اوضاع بین المللی بستگی خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.