سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان یزد خبر داد؛

فعالیت ۱۰۲ واحد تولید پارچه رومبلی در استان یزد

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان یزد از فعالیت ۱۰۲ واحد تولید پارچه رومبلی در یزد خبر داد وگفت: سالانه ۲۲ میلیون مترمربع پارچه رومبلی در استان تولید می‌شود.

سید علی اکبر کلانتر رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، از فعالیت ۱۰۲ واحد تولید پارچه رومبلی در استان یزد خبر داد و گفت: با همت جوانان و با بهره گیری از علوم روز دنیا، سالانه ۲۲ میلیون مترمربع پارچه رومبلی در استان تولید می‌شود و ۸۰ درصد از سهم بازار کشور متعلق به پارچه‌های رومبلی یزد است و ۲۰ درصد از صادرات نساجی کشور را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: محصولات نساجی یزد بهترین کیفیت و بیشترین تراکم را دارد و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی آن در بازار است و به کشور‌های روسیه، عراق، عمان و کشور‌های افریقایی صادرات داریم.

کلانتر ادامه داد: متاسفانه برخی از خرده فروشان در بازار‌های داخلی پارچه با کیفیت تولید داخل و برند یزد را با نام ترک عرضه می‌کنند که این امر موجب ناراحتی تولید کنندگان می‌شود و هم اکنون بدلیل رکود بازار نیمی از واحد‌های تولید نساجی در استان یزد به صورت نیمه تعطیل درآمده و یا به طور کامل تعطیل شده است.

استان یزد، رتبه نخست تولید محصول سنتی و رتبه دوم تولید پارچه پنبه ای، الیاف مصنوعی، ریسندگی نخ پنبه و پلی استر را دارا است.

انتهای پیام/ی

تولید سالانه ۲۲ میلیون مترمربع پارچه رومبلی در استان

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.