سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کارگاه فیلمنامه و ساختار فیلم کوتاه در ساوه

کارگاه فیلمنامه و ساختار فیلم کوتاه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوان نمایندگی ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حسین محمودی فر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه از برگزاری کارگاه فیلمنامه و ساختار فیلم کوتاه خبرداد و افزود: این کارگاه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوان نمایندگی ساوه در محل سالن شهید چمران با حضور دکتر احمد الستی برگزار شد.

دکتر الستی، مدرس در این کارگاه بیان کرد: فیلم کوتاه به جهت زمان کوتاه پرداختن به تمامی موضوعات در آن امکان پذیر نیست این نوع فیلم تصویری از موقعیتی خاص یا بیان لحظاتی از واقعیت است.

دکتر الستی گفت: در فیلم کوتاه غیر منتظره بودن و نوآوری تصویری و دیدگاه ها تازه از اهمیت بسزایی برخوردار است. تعداد شخصیت ها در این فیلم بسیار محدود است پرداختن به تمامی شخصیت ها و یا حتی پرداختن به تمامی گوشه کنارهای ذهنی یک شخصیت مقدور نیست باید به یک لحظه و یک برش و یک آن مشغول شویم.

مدرس کارگاه افزود: در فیلم کوتاه می بایست حرف هایتان را در کوتاه ترین عبارات بیان کنید و در نهایت عبارات کوتاه شده را در نشانه ها و تعبیرات ابراز دارید.

از جمله سرفصل هایی که دکتر الستی در این کارگاه تدریس نمودند، عبارتند از: الف) فیلم کوتاه: وضعیت فیلم کوتاه در جهان امروز، مختصات کلی، ایده و نه قصه، هدف فیلم کوتاه تک رخدادی، تک سانسی و کاراکترهای محدود ب) ساختار فیلم کوتاه: نقاط عطف، نقطه عطف اول، آغاز ساختار در فیلم کوتاه، پایان ساختار در فیلم کوتاه، نقطه عطف دوم، نقطه اوج، کنش اصلی فیلم

در پایان حسین محمودی فر تصریح کرد: به کلیه شرکت کنندگان گواهینامه توسط انجمن سینمای جوان کشور صادر خواهد شد.

انتهای پیام/ت

فیلم کوتاه، تصویری از موقعیتی خاص یا بیان لحظاتی از واقعیت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.