سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش وزارت دفاع آمریکا به منظور یافتن جایگزینی برای واردات عناصر کمیاب از چین

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در حال رایزنی برای یافتن ذخایر متنوع عناصر معدنی کمیاب خارج از چین است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با شرکت منابع مکانگو در مالاوی و دیگر معدن کاران عناصر معدنی کمیاب در سراسر جهان رایزنی کرده و این اقدام را به عنوان بخشی از برنامه یافتن ذخایر متنوع خارج از چین دنبال می کند.

این اقدام در حالی صورت گرفت که چین تهدید کرده است صادرات عناصر معدنی کمیاب را به آمریکا محدود خواهد کرد. این عناصر شامل 17 عنصر به کار رفته در تجهیزات نظامی مختلف و نیز وسایل الکترونیک با فناوری بالا است.

هرچند چین دارای فقط یک سوم ذخایر معدنی کمیاب جهان است اما در عین حال 80 درصد از واردات آمریکا از این مواد از این کشور صورت می گیرد زیرا چین تقریبا همه تاسیسات مربوط به فراوری این مواد معدنی را در کنترل خود دارد.

جیسون نای، مهندس مواد که با اداره لجستیک دفاعی پنتاگون کار می کند، گفت «ما به دنبال هرگونه منبع عرضه خارج از چین و تنوع منابع هستیم.»

این اداره که بیشتر ملزومات پنتاگون را از مواد معدنی گرفته تا قطعات هواپیما تا زیپ یونیفورم ها را می خرد و به آمریکا حمل می کند همچنین با شرکت مواد معدنی کمیاب رینبو Rainbow در بروندی گفتگو کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.