سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عامل انسانی علت ۹۰ درصد آتش سوزی‌های اخیر اراضی استان کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه علت ۹۰ درصد آتش سوزی‌های اخیر اراضی استان را عامل انسانی دانست.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت : عامل ۹۰ درصد آتش سوزی‌های اخیر انسانی و به خاطر سوزاندن پس چر اراضی کشاورزان برای کشت مجدد بوده است.

وی با اعلام آمادگی شورا‌های هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ها، از جدیت و حضور میدانی فرمانداران تشکر کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه افزود: آتش سوزی یکی از بنا‌های انسان‌ساز می‌باشد که هر لحظه مدیریت و اطفاء آن سخت‌تر می‌شود.

بالایی بیان داشت: به همین خاطر محور را رسانه مردم و امکانات محلی قرار داده ایم ماشین آتش نشان از شهر‌های سردسیر به مناطق گرمسیر اعزام شده است و همچنین بیش از ۱۰۰ دستگاه دمنده توسط دستگاه‌های ذیربط خریداری شده است.

وی به رویکرد جدی دستگاه‌ها در طرح دعوا و تعقیب قضایی عاملین آتش سوزی به عنوان خسارت زنندگان به سرمایه‌های ملی اشاره کرد و گفت: در این راستا دستگاه قضا نیز در برخورد قاطع و قانونی همکاری جدی دارد.

بالایی بهترین روش اطفاء حریق در منابع ملی و اراضی کشاورزی را ایجاد حمل تنسیق با تراکتور یا گریدر دانست و افزود: امیدواریم با همکاری کشاورزان، طبیعت گردان و رانندگان به ویژه در روز‌های تعطیل شاهد کاهش روند آتش سوزی‌ها باشیم.

وی با اشاره به وصف مجرمانه آتش سوزی هم به عنوان تخریب منابع ملی و هم آلوده کننده محیط زیست خاطر نشان کرد: در هر استانی که اقتصاد خانوار‌ها متکی به کشاورزی و دامداری باشد این رفتار‌ها غیر قابل بخشش است.

بالایی به نقش بسیج، دهیاران، شورا‌های اسلامی، داوطلبین هلال احمر و نیرو‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری و مقابله با آتش اشاره و از ائمه جمعه و جماعات - درخواست کرد که از پایگاه ارزشمند خود برای آگاهی بخشی و افزایش مشارکت مردم در حفظ منابع ملی مشارکت کنند.

وی از دستور همکاری فرماندهان ارشد نظامی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به نیرو‌های تحت امر برای مقابله و مشارکت در اطفای حریق خبر داد و گفت: انسجام مدیریت و مشارکت مردم و مدیران پابه کار عامل مهمی در پیشگیری و کاهش مخاطرات ناشی از حوادث است و همدلی ایجاد شده در مدیریت بحران سرمایه ارزشمندی برای استان خواهد بود .

 

 

انتهای پیام/د

علت ۹۰ درصد آتش سوزی‌های اخیر اراضی استان عامل انسانی

 

برچسب ها: محیط زیست ، آتش نشانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.