سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

بررسی گلایه‌های مردم از دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا

نظرات کاربران فضای مجازی درج شده در خبر‌های مربوط به خودرو، نشان از گلایه‌های زیاد از این صنعت دارد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سال هاست مردم جهان برای سهولت در تردد بین مسافت های طولانی از وسیله ای بنام "خودرو" استفاده می کنند و این روزها تعداد این وسیله حتی از تعداد جمعیت مردم جهان هم بیش تر است.

در کشور ما هم با ورود اولین خودرو از شرکت خودرو سازی "کروکی" این کالا  به سبد نیاز جامعه اضافه شد. سال ها و دهه ها گذشت و در گذر زمان، با کاهش واردات خودرو به ایران، شرکت های خودرو سازی گردونه رفع نیاز مردم برای تردد شهری و بین شهری را در دست گرفتند. این روزها ایران خودرو، سایپا وشرکت های زیر مجموعه آن به عنوان بزرگترین تولید کنندگان خودرو به شمار می روند.


بیشتر بخوانید: آیا کاهش قیمت خودرو در بازار ادامه دار خواهد بود؟/ ۱۰۰ هزار خودرو جدید به بازار تزریق می‌شود


بازار خودرو هم مانند سایر بازارهای کشور از سال گذشته با زلزله های متعددی مواجه شده است و این امر متقاضیان را با مشکل ناتوانی در خرید خودرو  و در نهایت نارضایتی از این حوزه مواجه کرده است.

 گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در گزارش های متعددی به بررسی دلایل نارضایتی جامعه از قیمت خودرو و همچنین نحوه خرید و تحویل محصول از شرکت های سازنده خودرو های داخلی پرداخته است که این بین صحبت ها و نظرات هر دو طرف ماجرا بسیار قابل تامل است.

خودروسازانی که از کمبود قطعات به علت خروج شرکت های خارجی همچون رنو خبر می دهند و مردمی که کاری به خودروهای خارجی ندارند و عمده درخواست هایشان کاهش قیمت خودروهایی نظیر "پراید" است. نظرات و پیشنهادات به دست ما رسیده عمدتا از جنس گلایه از کیفیت، قیمت و نحوه مقابله جامعه برای کاهش قیمت خودرو است. حال  خواندن و بررسی بخشی از  نظرات کاربران و  پاسخ مسئولان در این زمینه خالی از لطف نیست.

یکی از مخاطبان در قسمت نظرات جمله ای را بیان می کند که عمده ترین شکایات هم بر همین موضوع دلالت دارد.

" مسئولان به فکر مردم نیستن"

کاهش اعتماد و سرمایه اجتماعی اولین ضربه ای است که به بدنه شرکت های خودروسازی بر اساس نوسانات قیمتی بی پایه و اساس خورده است. مردم تا حدودی دلایل افزایش قیمت ها را دلالان خودی شرکت های خودروسازی می دانند که با افزایش قیمت در بازار ها این اجازه را به شرکت های خودروسازی می دهند تا آن ها نیز قیمت های خود را بالا ببرند.

در مراجعه خبرنگار به یک کارخانه خودروسازی همین جمله را به یکی از مسئولان منتقل کردیم که وی با رد این موضوع دلیل اصلی نوسانات قیمتی و در نهایت بدقولی شرکت های خودرو سازی در تحقق اهدافشان را، تحریم قطعات و خروج برخی شرکت های خودروسازی خارجی از کشور دانست و قول مساعد شدن شرایط تا چند ماه آینده را به مردم داد.

اما نظر دیگری که بسیار هم قابل توجه عموم جامعه قرار دارد تاکید کاربران بر قیمت بی حد و اندازه گران پراید و کوتاهی دست اقشار کم درآمد از تهیه این خودرو است.



"بابا چه خبره پراید این قیمت؟؟؟بعضيا هی میرن میخرن که گرون میشه."
"بایدپراید بشه ۱۵میلیون"


این‌ها تعدادی از نظرات کاربران در خصوص پراید است. آن‌ها معترضند مگر قیمت تمام شده یک پراید چقدر است که حالا باید پراید را ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان در بازار خریداری کنند.

معاون اقتصادی گروه صنعتی سایپا در این خصوص جواب قطعی برای قیمت تمام شده پراید در سال ۹۸ به ما نمی‌دهد، اما می‌گوید پراید در سال ۹۷، با هزینه ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تولید می‌شد و حال با افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر واردات قطعات، قیمت‌ها بیشتر هم شده است. در واقع یعنی هنوز اطلاع جامعی از قیمت پراید در امسال در دست نیست هرچند این بین زمزمه‌های کنار گذاشتن خودروی پراید کم کم به صحبت‌های جدی تبدیل می‌شود!

"یک مشت دلال و سرمایه دار افتادند به مکیدن خون این مردم بعد به فکر خودشون دارند معامله حلال میکنند"

این کاربر معتقد است دست هایی پشت پرده این گرانی وجود دارد که تنها به فکر کسب منافع برای خود است؛ موضوعی که داد وزیر صمت را هم درآورده البته وی بارها هشدارهای لازم را به خودروسازان داده است که مراقب ورود دلالان و سودجویان به بازار خودرو باشند اما به نظر می رسد این گره کور دلالی و دلالی گری حتی با سیستماتیک شدن خرید خودرو هم برطرف نشده و برخی رانت ها در پشت پرده  بازار آزاد خودرو تمام نظام قیمت گذاری را زیر سوال می برند.

بعد از خواندن تعداد بالایی از نظرات در خصوص بی کیفیتی خودروهای داخلی، کمبود تجهیزات، عدم وصول مطالبات به موضوع مهم تری برخوردیم. 

"تنها یک ثانیه طول کشید تا وارد سایت فروش خودرو شوم و ثبت نام کنم اما در همان لحظه شروع تمام شد...بنظر این فروش کاملا نمایشی است"

 یک منبع آگاه در گروه خودروسازی سایپا دلیل اتمام سریع خودروهای عرضه شده در سایت برای فروش فوری را تعداد اندک خودروها بیان می کند و می گوید: به طور مثال ما تنها تعداد ۴۰۰ تا ۸۰۰ خودرو را در سطح کشور به فروش می گذاریم و خوب این طبیعی است که به این سرعت تمام شود!

تعداد نظرات بسیار زیاد است و شکایات هم به تبع آن بالاست اما به نظر می رسد مصوبات، بخشنامه ها و حتی افزایش تولیدات هم راه چاره خودروسازان نیست. زیرا با وجود قوانین سفت و سخت خودروسازان برای تحویل خودرو و بدقولی آن در زمان تحویل، بیش از پیش مردم را برای خرید از بازار آزاد حریص کرده است.

تعداد زیادی از کاربران باشگاه خبرنگاران جوان با تماس های تلفنی، پیامکی و ارائه نظرات در فضای مجازی از تعویق تحویل خودروهایشان ابراز نارضایتی کرده اند که خودروسازان هم دلایل زیادی از جمله کمبود قطعات را بهانه کار خود دانسته اند.

صنعت خودروی کشور این روزها چهره خوشی به خود نگرفته و مردم نیز عینک بدبینی به این نهادها را هنوز از چشم برنداشته اند، شاید عمده دلایل آن عرضه بیش از حد در یک زمان و قطع یکباره این عرضه ها بوده است.

متاسفانه تمام قسمت های اقتصاد از موضوعی به نام دلالی رنج وافری می برند و خودرو نیز از آن مستثنی نیست، دلالانی که با جعل اخبار و سوءاستفاده از فضای مجازی خبر گرانی خودرو در آینده را منتشر کرده و اتومبیل های از قبل خریداری شده وانبار شده را با قیمت دلخواه وارد بازار می کنند.مردم نیز برای اینکه در آینده خودرو مورد نیاز را گران تر نخرند تن به انتخاب بد از بین بدتر می شوند. 

نقش دو  نهاد (قوه قضائیه و قوه مجریه) بشدت در این میان اهمیت دارد. ابتدای امر، دولت ها باید پای خود را از اقتصادگردانی و تجارت بیرون بکشند و بگذارند تولید کننده زیر سایه چتر حمایتی از جمله تخصیص به موقع ارز، ترخیص به موقع قطعات وارداتی و تسهیلات برای افزایش کیفیت به کار خود مشغول شود. 

رونق  تولید خودروهای داخلی در صورتی محقق می شود که مردم با آزمایش خودروهای داخلی به کیفیت آن مطمئن شوند و در این صورت به قیمت واقعی آن نیز راضی خواهند بود.

قدم پایانی هم توسط قوه قضائیه و نظارت این دستگاه بر سودجویانی است که قصد سوء استفاده از بازار خودرو و افزایش قیمت ها را دارند، برداشته می شود، وضع جزاء صریح و قاطع درخصوص یکی از مهره های اصلی برهم زننده بازار خودرو قطعا عاملی برای عدم ورود دلالان به بازارهایی نظیر خودرو خواهد شد.

البته تمام این گفته ها درصورتی محقق می شود که نظرات و مشورت های کارشناسانه و مردمی در مدیریت و نحوه تولید یک محصول عملیاتی شده و منطق اقتصادی هم برای تعیین قیمت اقلام رعایت شود. آنچه مسلم است ریشه کنی رانت، فساد، مافیا و دلال بازی قطعا مشکل بازار خودرو را رفع خواهد کرد.

انتهای پیام/

ریشه کنی فساد و دلال بازی مشکل بازار خودرو را رفع می کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸۴
در انتظار بررسی: ۰
....
۱۲:۴۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
من که ثبت نام کردم سه ماهه تحویل رو زدن 6. 3.تحدیل بدن ولی دعوتنامه هنوز 28. 3میاد.معلون نیست کی تحویل بدن که گرون کنن من که اشتباه کردم واریز. کردم دوستان این اشتباه رو نکنین... ثبت نام نکنید ضرر میکنین باید به ساز این شرکت سایپا برقصین مجبورت میکنن آفتابه ها رو هر چی بگن واریز کنین
محسن
۱۳:۲۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
ساینا پلاس
۹۸/۱۱.اسم نوشتم بر پنج تکمیل وجه کردم ..دونفرو به عنوان کارشناس گذاشتن اونجا جواب مردمو بدن در صورتی که هیچ اطلاعاتی ندارن.من اطلاعاتم از اونا بیشتره.
هنوزم ماشینو ندادن ومعلوم نیست ..
یه بدبخت
۱۱:۵۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
پدرم با ۴۶ سال سن هنوز آرزوی داشتن یه ماشین ساده رو داره و همیشه به خاطر این قضیه احساس شرمندگی میکنه.
احمد
۱۳:۵۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مردم نخرید ، شما را بخدا نخرید
حواله های خرید را می گیرند و بلافاصله در بازار به مردم بیچاره دو برابر می فروشند. ثبت نام در سایت هم سرکاریه و توهین . کد های خاصی می تونند خرید کنند .
حرف حق
۲۲:۴۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
جرات دارن فقط سه ماه ورود خودروهای خارجی رو ازاد کنن تا ببینن کی این لکن هارو سوار میشه البته بازم یه عده هستن که تو صف میمونن
علی
۲۱:۰۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
الان که پراید رو حدود هفتاد میلیون قیمت میدن یک مورد مهم فراموش شده اون هم پراید هفتاد میلیونی با کیفیت درجه ۳ یا ۴ هست،یعنی اگر شما کیفیت درجه چندم ماشینهای داخلی رو در نظر بگیرید در مقایسه با پراید اصل کره ،در واقع قیمت پراید با این کیفیت حداقل دو برابر این قیمت به پای خریدار تمام میشه،یعنی حدود یکصد و چهلللل میلیون شاید هم بیشتر
ناشناس
۰۵:۴۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
باید سازمان حمایت از مصرف کننده از سازمان حمایت از تولید کننده کاملا جدا شود و بشدت از مردم و مصرف کننده دفاع کند
محمد
۲۳:۲۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
با سلام
در یک هفته گذشته قیمت تمام خودرو های داخلی 10 میلیون گرانتر شد.
بدون هیچ بهانه دلیل گرانی چیزی جز گران شدن بنزین بوده است.
محمد
۲۲:۴۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
ظالمانه تر از همه مصوبه تحویل خودرو به پیش خریداران به قیمت پنج درصد حاشیه بازار بود که متاسفانه باعث شد بنده پس از یک سال صبر برای تحویل ماشین نتونم اون رو با این قیمت بالا (دوبرابر قیمت بازار در زمان ثبت نام )تحویل بگیرم و آخرش انصراف دادم.
احسان
۲۲:۲۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
بنده خداها شماها چقدر ساده هستید ! این سری هر چی سایپا تیبا ۲ زده کلا جنس بنجل داده تو بازار ! از پولک کانال روغن که یک مورد فوق اساسیه بگیر تا کولر خراب و سنسورهای بی کیفیت . خدا به دادمون برسه و صبرمون بده ! واقعیت رو بهتون گفتم و خودتونو براش آماده کنید . وقتی ماشین تحویل گرفتید آماده باشید برای رفتن به تعمیرگاههای مختلف و پول خرج کردن . از من گفتن بود . نمایندگی ها هم فقط خرابترش میکنند و ماستمالی . جز خدا فریادرسی نداریم پناه بر خدا
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
من ساینا رینگ آلومینیوم نوشتم ولی الان رینگاشون برداشته شرکت.لنگ دو جفت رینگ موندن؟
احسان
۲۲:۵۳ ۲۹ تير ۱۳۹۸
افزایش قیمت بازار کار خود ایرانخودرو و سایپا است تا به بهانه دروغ ضرر و زیانده شدنشان قیمت کارخانه افزایش دهند. مسئولین هم یا خودشون سهامدار این دو کارخانه هستند یا به خواب خرگوشی رفته اند.
فیروز جلائی
۱۸:۴۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام من با ایران خودرو قرداد خرید دنا پلاس داشتم اما الان بعد از ۱۵ ماه دعوتنامه برام اومده که دنا پلاس بدون سانروف بیا بگیر میگم اقا من دنا پلاس ثبت نان کردم نه دنا معمولی میگن اینو مدیران تصمیم گرفتن که اینجوری بدن خودرو رو .میدونید چرا چون حداقل تو هرخودرو دنا پلاس حداقل دو سه میلیون تومن به سود ایرانخودرو هست بعد تو قرداد نوشته شده کیسه هوای راننده و سرنشین و جانبی الان جانبی رو هم حذف کردن شده دوتا کیسه هوا بدون سانروف چرا کسی رسیدگی نمیکنه چرا ؟؟
ناشناس
۰۶:۲۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
نخر جانم نخر عزیزم پراید ماشین نیس گوش شنوا در ایران خودرو و سایپا نیست سزای گران فروشی نخریدن عراق پراید پرسیدم ۳میلیون پانصدهزار تومان میدهند
ستار
۱۵:۰۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
سال ۹۶ در پیش فروش دنا ثبت نام کردم
ولی تاکنون خودرو تحویل نگرفتم .این به کی باید بگیم.چرا خودروهای پیش فروش مردم تحویل نمیدن ولی فروش فوری یکماهه میزارن.
چرا درب ایران خودرو و سایپا نمی بندید خودرو از خارج وارد کنید. .کسی نیست به داد مردم برسد.
علی
۰۴:۴۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
واقعا متاسف باید باشیم با این اقایون دارن پراید 3/5بده عراق ب خودمون 50میلیون خجالت اوره
ناشناس
۰۴:۱۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
گرونی ماشین همش تقصیر دولته چرا واقعا
نصیروند
۰۲:۵۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام.خسته نباشید،چرا علارغم اینکه کشور پر است از مواد اولیه تولید خودرو ،ولی قیمت خودرو را شرکت سایپا و ایران خودرو با دلال بازی و بانکداری گران کرده و به پنج برابر قیمت تمام شده قالب مردم می کند،قیمت واقعی پراید و تیبا دوازده تومن هست وپژو و سمند و دنا فقط نوزده تومن هست،چرا دولت تدبیر تاکنون هیچ مخالفتی با افزایش قیمت خودرو نکرده و دلایل پوچ همچون نقدینگی زیاد را اورده،واقعا نقدینگی کجاست که من جوان دهه شصتی و تحصیلکرده بیکار نمی بینم،چرا با بی برنامگی اجازه ورود خودروهای با قیمت متوسط و مصرف کم سوخت داده نمی شود تا قیمتها مهار شده و به قیمت سابق برگردد.با تشکر
ناشناس
۰۱:۰۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
از ماست که در ماست!
ناشناس
۰۰:۵۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
خسته شدیم
شهروند بدبخت
۰۰:۵۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
تو ایران کاری با حقوق خوب نیست من با حقوق حداقل یه تومن دو تمن چند ساله کار میکنم ک پراید بخرم الان نگاه میکنم یه متور سی جی با پولم نمیشه اخه اندازه خوردن کار میکنم شما ببر قیمت پراید بالا ما باید چیکار کنیم کمک کنید خودتون راهی یا چاهی نشون مردم بدید
ناشناس
۰۰:۵۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
یه کارگر که حقوقش یک ملیون است باید چطوری پول جمع کند که بتونه یه پراید بخرد با این گرونی تا کی ۵۰ملیون جمع کند چی بخورد مسولین چرا نظارت نمیکنن چرا چرا چرا
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
ملت دارن خودشونو خسته میکنن و خودرو فقط جلو چشم هست در صورتی که جنس های دیگه پنج برابر شدن و جلو چشم نیستن .
ذبیح
۲۳:۱۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
خدایا تا کی از این دو خودرو ساز حمایت کنیم
مهدی
۲۳:۱۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
چطور 100 هزار خودرو به بازار تزریق میشه در حالی که تو سایتاشون بری هیچ فروشی ندارن، تا قیمت ماشینارو ۴ برابر نکنن هیچ ماشینی نمیفروشن قیمت سکه 1 تومنی شده 4.5
جواداسماعیلی
۲۳:۰۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
همش دلال بازی دور بر خودمان بیش از ۱۰ نفر دلال هستن که خودرو ها را داخل خانه انبار کردن وبه بالا ترین قیمت به مردم میفروشن چرا یکی به فکر مردم نیست همش وعده واید امید وارم روزی برسد که مردم اطمینان کنن به دوتا شرکت ایران خودرو وسایپا البته امیوارم؟؟؟؟؟؟
محسن نصیروند
۲۲:۱۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام.مردم عزیز تنها راه کاهش قیمت نخریدن خودروی صفر از سایپا و ایران خودرو به مدت یکسال هست تا زمانی که قیمت ها به یک پنجم کاهش یابد و تیبا و ساینا و پراید بشه دوازده میلیون و پژو وسمند و دناو...بشه نوزده تومن،البته همه میداند تکنولوژی خودروهای تولیدی این شرکتها مربوط به سی سال پیش هست و به تازگی مواد اولیه اتاق این خودروها از ضایعات اهن و با کمترین قیمت تولید می شود که کیفیت لازم را نداردو..در کشور ما تمام مواد اولیه مناسب برای تولید خودروی بسیار ارزان را دارد ولی دلال بازی و بانگداری این شرکتها اجازه چنین کاری را نمی دهد.راه دیگر واردات خودروهای خارجی با قیمتهای متوسط هست تا انحصار شکسته شود،البته بی تدبیری و سیاست نامناسب دولت تدبیر عامل اصلی گرانی می باشد که باعث این امر گرانیها شده است.با تشکر.
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
راه حل ها رو همه میدونن
مشکل اینه که هیچ اراده ای برای کاهش قیمت در مسوولان نیست
امین
۲۱:۴۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
اگه مردم نخرن اینطور نمیشه دمتون گرم نخرید
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
پراید پنچ میلیونی بشه شصت میلیون دیگه اونایی که زیر خط فقر هستند نمی تواند پراید داشته باشه
مرتضی
۲۱:۱۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
با سلام .اخه پراید چه داره که بشه ۵۰ تومن .خدا را خوش نمیاد اینجوری .
میرداود
۲۰:۲۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
خودروسازها هرکاری بخوان میکنن و دولت و مجلس و...بنا به دلایلی مشخص کاری با آنها ندارن
هرچه بخواهند قیمتهارو بالا میبرن میندازن گردن تحریم
یه رودری نصب نکردن و هزاران خودرو دپو کرده اند
یکساله به تعهدات عمل نکردن و خودرو مردم رو تحویل ندادن
خدا میدونه چه کارهایی که سر ما نمیارن
مسؤلین هم خودشون رو زدن به خواب
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام مردادماه ۹۷ ثبت نام تیبا ۲ کردم مبلع ۱۵میلیون واریزکردم نوبتم ارودیهبشت هفته چههارم بوده ومابقی مبلع ۳۳۶۰۰۰۰۰۰ریال واریزنمودم چرا بعد حدود یکسال ماشین با نرخ روز از ما پول گرفتن یمنی چی ۷
محسن نصیروند
۱۹:۵۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام.من بارها گفته ام تنها راه مبارزه در برابر گرانی اراده مردم در نخریدن خودروی صفر از سایپای حلبی ساز و ایران خودرو هست،که می تواند قیمت خودرو را حتی به یک پنجم کاهش داده و به قیمت سال نود برگرداند،راه دیگر اراده دولت تدبیر هست که قیمت هارو کاهش دهد ولی اصلا به راه دوم فکر نکنید چون دولت تدبیر با تدبیر خود باعث گرانی شده حتی این امکان دارد با گران کردن و پولهای کلان برای تبلیغات حزب خود پول جمع کنند.ولی با این سودهای کلان پنج برابری پولهای کلانی به سوی این دو شرکت سرازیر شد پولهایی که با ان می شود دهها کارخانه پیشرفته خودرو ساخت.
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
این همه گرانی کار خوددولت ست فقت
محسن نصیروند
۱۹:۳۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام.آیا میدانید اگر خودروهای تولیدی شرکت سایپا و ایران خودرو که تکنولوژه ان مربوط به سی سال پیش هست را حتی اگر کیلویی هم محاسبه کنند باز قیمت واقعی پراید و ساینا و تیبا دوازده میلیون هم نمیشه و پژو و سمند و پرشیا و دنا هم بیست تومن هم قیمت تمام شده شان نمیرسه،حتی گفته شده اتاق تولیدی برخی از این خودروها از اهنهای ضایعات با قیمت بسیار پایین و ناچیز خریداری و ذوب شده هست،واقعا به دور از انصاف و انسانیت هست که این خودروها با کیفیت پایین به پنج برابر گرانتر از قیمت تمام شده قالب مردم می شود و متاسفانه دولت تدبیر نیز از این گرانی بی سابقه در دو دهه اخیر حمایت می کند و می گوید گران نیست و نقدینگی زیاد هست،با کدام عقل و منطق می گویند فقط خودشان می دانند.با تشکر...
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
نارضایتی مردم از شرایط خیلی خیلی زیاده از قیمت و کیفیت خودرو خیلی وحشناکه و این موضوع به هیچ وجه نباید نادیده گرفته بشه نارضایتی پشت نارضایتی پس باید به فکر چاره باشند به این مردم نیاز هست تا در صحنه باشند خدای نکرده این موارد مردمو دلسرد نکنه ۰ چون قطعا تاثیر زیادی داره۰ و ما هم دشمنان زیاد پس این مردم سرمایه بزرگی می تونه باشه۰
فرزانه
۱۹:۲۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
جرا خودروی دنا پلاس که تمام آپشنهاش رو دارن با بهونه نبود امکانات برمیدارن رو به اسم دنا پلاس گذاشتن خب بگن دنا معمولی
محسن نصیروند
۱۹:۲۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام.شرکتهای خودروسازی سایپا و ایران خودرو عامل گرانی را متاسفانه نبود مواد اولیه ذکر می کنند در صورتی که تمام مواد اولیه از ورقهای اهنی اتاق خودرو تا مس،الومینیم،پلاستیک،شیشه،فولاد،مس،چدن و...همگی در کشور موجودند و تنها بخش کوچکی از قطعات وارداتی هستند،عامل اصلی گرانی دلال بازی و بانگدار بودن این دو شرکت هست که با گرانی پنج برابری خودرو در یکسال سرمایه های هزاران میلیاردی نصیب این دو شرکت شد سودی که با ان می توان دهها کارخانه بزرگ خودروسازی می توان ساخت و تاکنون نصیب هیچ شرکتی در جهان نشده و علت دیگر گرانی بی تدبیری و بی برنامگی دولت تدبیر که از گرانی سود می برد و متاسفانه دچار تفکر اشتباه شده که با این کار نقدینگی زیاد مردم را جذب می کند،واقعا نه تنها نقدینگی زیاد نیست بلکه بسیار کم هست چون حتی جوانان تحصیلکرده دهه شصتی بیکارند و بدون سرمایه.اگر واقعا دولت تدبیر بخواهد در عرض یک هفته می تواند قیمت خودرو را به یک پنجم کاهش دهد.با تشکر
میلاد حسنی
۱۹:۱۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
بنظرم باید یه قانونی تصویب بشه ک فروش خودرو بالاتر از قیمت کارخونه رو ممنوع اعلام کنه، فقط اینجوریه که دست دلالا از بازار کوتاه میشه
مجتبی
۱۸:۵۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
از برج ۵ سال۹۷ ثبت نام کردم قرار بود هفته۴دی ماه ۹۷ تحویل باشه گفتید ۱۲۰روز دیگه الان ازموعد مقرر گذشته ولی هنوز خبری نیست چرا با سرمایه ناچیز مردم بدبخت بازی میکنن.
وحید
۱۸:۳۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
دوستان میدونید چرا قیمت خودرو نمیاد پایین کسی هم به فکر نیست .این که جوابش آسونه.....
اصغر
۱۸:۱۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام عزیزان باید بازار از انحصار این دو خودرو ساز. درآ ید تا مشکل مردم حل شود باید التفاوت بنزین ارزان به شرکت‌های خارجی داده شود تا محصول ارزان و کم مصرف وارد شود
آشنا
۱۷:۳۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
دولت اگه بخواد ماشین ارزون میشه.فقط کافیه واردات بدون گمرک آزاد بشه یا حداقل با گمرک کم وارد بشه.
موسوی
۱۷:۳۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
خودروی ارزان انشاالاه در قیامت
محمدرضا
۱۷:۳۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
مگه دلالا کین از بچه های خود ایران خودرو و سایپا هستن
مهدی
۱۷:۳۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
ما که چیزی از سیاست نفهمیدیم..فقط اینو میدونم که با این گرونیها مردم دارن خسته میشن .پراید چرا ۵۰ ملیون بشه . پس این مملکت مسئول قانونی ندار...هرکس هر کاری دلش بخواد انجام میده..
محمد
۱۷:۱۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
وگذار به خدا
رحمان
۱۷:۰۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
اون کسی که دستور بخشنامه فروش خودرو را صادر میکنه یا خودشو مسغره کرده یا بلا نصبت مردمو خودرویی که پولشو تمام کمال گرفتی تو سایت هم زده فاکتور شده تحویل یک ماه رد شده چرا خودرو را تحویل نمی دین
محمد
۱۷:۰۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
تنها دو راه داره یکیش پایین آوردن تعرفه های گمرکی و وارد کردن خودروهای ژاپنی هستش که همین کشور همسایه ما یعنی افغانستان همین کارو کرده الان بهترین خودروهای کرولا دنده اتومات رو باقیمت هفده هجده تومن به مردم میفروشن و راه دومش نخریدن هستش تا وقتی که قیمتا واقعی نشه نباید خرید که متاسفانه ما ایرانیا این اجازه رو نمیده معمولا بعد از گرونی وسایل باید اونو نخرید تا بیاد پایین ولی بالعکس ما بهش هجوم میاریم.
محمد
۱۶:۵۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
تنها دو راه داره یکیش پایین آوردن تعرفه های گمرکی و وارد کردن خودروهای ژاپنی هستش که همین کشور همسایه ما یعنی افغانستان همین کارو کرده الان بهترین خودروهای کرولا دنده اتومات رو باقیمت هفده هجده تومن به مردم میفروشن و راه دومش نخریدن هستش تا وقتی که قیمتا واقعی نشه نباید خرید که متاسفانه ما ایرانیا این اجازه رو نمیده معمولا بعد از گرونی وسایل باید اونو نخرید تا بیاد پایین ولی بالعکس ما بهش هجوم میاریم مثلا تو همون قضیه بنزین.
محمد
۱۶:۵۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
تنها دو راه داره یکیش پایین آوردن تعرفه های گمرکی و وارد کردن خودروهای ژاپنی هستش که همین کشور همسایه ما یعنی افغانستان همین کارو کرده الان بهترین خودروهای کرولا دنده اتومات رو باقیمت هفده هجده تومن به مردم میفروشن و راه دومش نخریدن هستش تا وقتی که قیمتا واقعی نشه نباید خرید
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
آغا میگن اجناس ارزون شده اما نمی دانند که باید پراید شود۱۵میلیون بعد بگویند اجناس ارزون شده
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
قیمتها رو درست کنید
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
بابا جند هزار خود رو در محوطه گمرک بندر عباس داره هم خاک میخوره و هم در اثر شرجی که هوای بندر شور هست به مرور همه انها دارند از بین میروند بهر حال بابت انها ارز از مملکت خارج شده دولت میبایست اجازه ترخیص بده تا هم درامدی کسب کند و هم شاید تا اندازه ای روی قبمت خودرو ها تاثیر داشته باشد ...
محسن نصیروند
۱۵:۳۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام.عامل اصلی گرانی بی تدبیری دولت تدبیر هست که پراید دوازده تومنی را کرده پنجاه تومن و پژو و سمند و...هجده تومنی را کرده هشتاد تومن،کجا نقدینگی زیاد هست جوانان دهه شصتی تحصیلکرده بیکارند.با تشکر.
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
اقا این چه وضع قیمت هاست اخه
محسن
۱۵:۲۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
تنها راه ارزان شدن خودرو، نخریدنه
تو رو خدا یه مدت ماشین نخرید
فرید
۱۵:۲۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
خیلی خنده داره پراید بااین قیمت یا پژو های امروز همه علکی وبدون کیفیت وبااین قیمت بالا
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
به نظر شما پول بیشتر کسی بدش مياد فکرش نمیکنید این پول کجاها جمع می شه
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
امان از ماشین های ایرانی
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
مسعولان خودرو قیمت ها رو درست کنید الان ۹ ماهه دنبال ماشین هستم هر روز گرون تر از روزه قبل قیمت میدن .وانت نیسان مدل۹۰ که قیمتش ۲۵ میلیون تومن بود رو الان قیمت ۶۵ میلیون میدن .والا بخدا انصاف نیست .چرا این همه ظلم به مردم چرا .قیمت ها رو بیارید پایین .انصاف نیست این قیمت ها .
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
مرگ برخودروساز داخلی
خون مردم را می مکند وکسی کاری با آن ها ندارد اینقدر نارضایتی وجود دارد ولی انگارنه انگار
رضایی
۱۴:۱۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
این هم رییس جدید دستگاه قضایی، و عدم برخورد با خودروسازان
علی
۱۴:۰۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
متاسفانه هیچ دستگاه و ارگانی در کشور با گرانفروشی خودرو برخورد نمی کنه
مهدی
۱۴:۰۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
خواهشا به فکر ما قشر کم درآمد هم باشید.آخه مگه چه خبره که پراید که روزی به کابین مرگ معروف شده بود را باید الان ۵۰ تا ۶۰ میلیون خرید؟!؟!!! خوهشا رسیدگی کنید.دلخوشی ما همون خرید پراید وکار کردن باهاش هستش تا یک لغمه حلال واسه خانواده در بیاریم.التماس میکنم کاری کنید.
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
چرا پراید نمی آید پاین
.
۱۳:۱۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
از آن است که برماست
علی خادمی
۱۳:۰۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
شرکت های خودرو سازی به فکر خودشون هستن، اینا نمی دونن درد مردم چیه، این چیزا براشون مهم نیست فقط بلدن ماشین بی کیفیت به مردم غالب کنن....... و واقعا چرا مسئولین ما نظارت بر این شرکت های اشغال سازی ندارند؟
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
آشغال ترین خودروهای دنیا
عرفان
۱۲:۵۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
تازگیا تو فارس عروس و داماد که سوار پراید بودن با یه تریلی تصادف کردن از دم دو نفر جان سپردند حالا هی بگین ایران خودرو ساز داره!
ح
۱۲:۵۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
پرایدکه تولیدی خودمان هست چرابایدپنجاه میلیون برسد ازمعسولین خواهش میکنم بدادمردم برسند
محمد
۱۲:۴۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
بهترین خودرو شاسی بلندچینی در بازار داخلی که دلال ها بیشترینش را از بازار جمع کردند وارزش خرید بسیار بالای دارد و دارای گریبکس کره ای اصل و توربومیستوبیشی و ژاپنی اصل و خودروی قابل توجه وقیمت نازل وخور توجه حتی در گرانی حال موجود ارزانترین خودرو موجود بازار از ما گفتن واز شما ؟
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
نخرررررید لطفااا.
علی
۱۲:۰۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
مردم ایران نخرین

نخرین بذارین قیمت بیاد پایین
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
انصافا ایران خودرو و سایپا ماشین تولید میکنن یا بی کیفیت؟!
جواد دزکی
۱۱:۴۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
تعرفه واردات را صفر نماید تا هم مردم از شر این ها راحت شوند و هم صنعت خودروسازی ایران پیشرفت نماید .
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
یکساله پول گرفته که ماشین تحویل بده اما خبری نیس
رضا
۱۱:۲۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
همه مشکلات خودرو نیست.بیشتر مردم یک خودرو را دارند.مشکل ما بورس خودمونه که به دیگران اجازه فکر نکردن رابه ما میدهند.زمین دست خود ما مردم هست و اینقدر گرونش کردیم.کلا هر کسی انگار علاقمند است که اموالش یک شبه چند برابر بشه خودرو سازها ودلالها هم از این قاعده مستثنی نیستند.
Khaled
۱۰:۵۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
ان شأالله خدا هر چه زودتر بدادمون برسه دعا کنید
Mehdi
۱۰:۳۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
ایران خودرو و سایپا هر دو بی خودترین شرکتهای خودرو سازی جهان هستند.
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
مسؤولان سایپا وایران خودرو توسط قوه قضاییه در برنامه زنده تلویزیونی محاکمه شوند
معین
۱۰:۱۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
واقعا همچین قیمتایی با پائین ترین کیفیت برای این ملت شریف درسته؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر گرانی
یکه سوار
۰۹:۱۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
ماشینهای دست دوم یا کم مصرف یابرقی هیبریدی خارجی را وارد بشه قیمتها میاد سرجاش حتی اگر برا ناوگان حمل عمومی باشه
کریم
۰۸:۴۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
آقای رئیسی..شما بعنوان رئیس قوه قضائیه..چرا یک هیئت کارشناس از دادگستری تشکیل نمی دهید..ومردم را از وضعیت نا بسامان این دو شرکت خودرو سازی رها کنید..از سال گذشته پول کامل ساخت خودرو راجلو جلو را بعنوان خرید قطعی گرفته اند.که مثلا" به مردم خودرو تحویل بدهند...الان ۶ ماه از تاریخ تحویل گدشته ولی هنوز خبری از خودروی تحویلی به مردم مشخص نیست..آخه توی کدام عرف اقتصادی پول مردم می گیرند که برای مردم خودرو بسازند..وپول را جای دیگر مصرف می کنند.فقط جهت اطلاع.
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
لطفا هرچه سریعتر در اسرع وقت قیمت پراید به 7 میلیون تومان کاهش یابد
باتشکر
الهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
خبری از ارزونی نیست
وحید
۰۶:۴۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
خلایق هرچه لایق
ناشناس
۰۴:۴۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
نخررررررید مگه چه خبره ی پراید ۵۰میلبون
ناشناس
۰۳:۳۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
فقط مزدا 3بقیه لگن
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
برو بابا مزدا هم خوب نیست مثل همه
ناشناس
۰۳:۳۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
اصلا بگویید بااین قیمت نجومی وباطل چرا اینقدر خودروهای داخلی زشت هستن کشوری که ادعای دانشمندان بزرگ میکند این مدل خودروها خیلی خجالت آور است
ناشناس
۰۳:۳۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
این مردم باید جوابش گرانی وبی کیفیتی باشد؟؟؟حالا اصلا زشت بودن خودرو که آبرویی توی دنیا برای ما نگذاشته به کنار
ناشناس
۰۳:۲۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
تا چند سال دیگه که عراق افغانستان سوار بهترین ماشین شدن ایرانی سوار خودرو چینی ایرانی میفهمند چه کلا سر ملت رفته و مافیای خودرو ساز جز کشتار مردم با خودرو بی کیفیت تو کشور مردم ازادن تا ماشین بخرن اونوت ما تو پژو رنو اشغالهای فرانسه هستیم
ناشناس
۰۳:۰۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
مگه اینایی که خودرو میسازند کین از خودمونن تا خودمونو اصلاح نکنیم نمیشه
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
کارگران از ما هستند ، ولی مهم و تاثیر گذار مدیران هستند
مسافرزمان
۰۳:۰۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
والا أگه گوشت کوب هم گرون بشه مردم هجوم مبرن به بازار برای خریدش. واقعأ که
مسعود
۰۲:۵۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
بخدا هرچی گرون میشه میریم سمتش ۱۰روز صبرکنید قیمت ماشین میاد پایین نخرین نخرین نخرین
نرگس
۰۲:۴۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
بازارا بخاطر این خودروسازا انحصاری کردن بعد اونا بجای اینکه توروزای سخت انصاف داشته باشن پشت پازدن به همون مردمی که بخاطرشون اینهمه پیشرفت کردن که هرکاردلشون میخادمیکنن هرقیمتی دلشون میخادمیدن...ز متاسفم.اگراین اوضاع درست بشه مردمم بایدپشت پابزنن به این خودروسازها
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
باید مدیریت صنعت خودرو را به دانشکده خودرو داد تا دانشجویان هر روز طرح تازه بدهند و خودشان بهتر می توانند خودرو ملی تولید کنندو با کیفیت عالی . باید به جوانان باور داشته باشید
آقای عارف
۰۰:۵۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
شرکت سایپا قیمت ساینا رو از ۳۳ تومن به ۴۴ تومن افزایش داده که حدودا برابر با ۱۱ میلیون افزایش قیمت بود . و در اسفند ماه گفته فروش فوری داره اونم به قیمت حاشیه بازار که یک ماهه تحویل میده و قیمت حاشیه بازارش هم ۵۳ تومن بود ... حالا وقتی دیده این قیمت حاشیه بازار گرفته براش داره همون ماشین های که مهر ماه هم پیش فروش کرده رو با قیمت ۵۳ تومن میفروشه در صورتی که قرار بوده این ماشین ها که فروش فوری نیستن با قیمت ۴۴ تومن که قیمت نمایندگی بوده به مشتری تحویل داده بشه نه به قیمت پیش فروش فوری یه ماهه ... اخه خدا خوشش میاد اینجوری . چرا مسئولین این فریب کاری رو نمیبینن ... اومدم اون بدبخت بیچاره ای که ۸ ماه پیش ماشین پیش خرید کرده الان چرا باید بیاد ماشینش رو هم قیمت پیش فروش فوری خرید کنه . بابا به داد این مملکت برسید خبرنگارا و مسئولین کشور لطفا پیگیری کنید
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام آخه الان کدوم کشور عاقلی پراید تولید میکنه که شما از اونا قطعه میگیرید یعنی باور کنیم خودتون قطعه نمیسازید این همه ظلم به این ملت. واقعا خدا به فریادمون برسه سمند که دیگه به ادعای خودتون ساخت خودمونه موندیم کدوم حرفتون راسته
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
ای کاش مردم میفهمیدند که با هم باشند کوه را هم میشه تکون داد و خیلی کارهای دیگه،، واین خود رو و بعدش هم مسکن که ،،،،،