سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام معاون بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آغاز فاز عملیاتی کمپین کنترل فشار خون از امروز در کشور/ بیش از ۹ هزار ایستگاه اندازه گیری رایگان فشار خون

شریعتی گفت: فاز عملیاتی کمپین ملی کنترل فشار خون از امروز در سراسر کشور آغاز می‌شود.

محمد شریعتی قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از امروز کمپین ملی کنترل فشار خون در سراسر کشور وارد فاز عملیاتی می شود، اظهار کرد: فشارخون بالا یکی از عوامل خطر در بیماریهای غیر واگیر بوده. باید توجه داشت که بیماری های غیر واگیر در دنیا در حال گسترش است که بسیاری از این بیماری ها با فشارخون بالا در ارتباط هستند.

اشاره به عوارض فشار خون بالا اظهار کرد: در اثر فشار خون بالا عروق شبکیه چشم، کلیه ها و قلب و عروق آسیب می بینند و سکته های مغزی و قلبی افزایش پیدا می‌کند.

شریعتی وی با بیان اینکه فشار خون بالا به عنوان قاتل خاموش شناخته می شود، گفت: فشار خون بالا در اکثر افراد علامتی ندارد و تنها با اندازه گیری مشخص می شود که فرد به فشار خون بالا مبتلاست و به همین دلیل مردم کمتر به این بیماری توجه می کنند.

شریعتی با بیان اینکه کمپین ملی فشار خون در راستای اطلاع‌رسانی و شناسایی بیماران مبتلا به فشار خون بالا راه اندازی شده است، گفت: ما در فاز نخست کمپین ملی فشارخون از ٢٧ اردیبهشت در این زمینه اطلاع رسانی کردیم و از امروز فشار خون افراد در پایگاه های در نظر گرفته شده اندازه گیری می شود.

فشار خون خود را در این سامانه ثبت کنید

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به سامانه خود اظهاری فشارخون اظهار کرد: این امکان را فراهم کرده‌ایم تا در بسیج ملی فشار خود کسانی که توانایی دارند فشار خون خود را اندازه بگیرند بعد از اندازه گیری عدد آن را در سامانه بسیج ملی کنترل فشار خون به نشانی salamat.gov.ir مراجعه و پس از وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد فشار خون خود را ثبت کنند.

شریعتی بیان کرد: پس از ثبت فشار خون در سامانه خود اظهاری پیامکی مبنی بر محدوده فشار خون به شماره تلفن فرد ارسال می شود همچنین در انتهای مرحله ثبت‌نام توصیه های لازم با توجه به محدوده فشار خون فرد به او داده می شود و در صورتی که فرد مبتلا به فشارخون بالا باشد پیگیری های لازم برای مراجعه به مراکز بهداشتی یا پزشک صورت می‌گیرد.

قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت با اشاره به آمار افراد شرکت کننده در سامانه خود اظهاری فشار خون بیان کرد: تاکنون ۶۵ هزار و ۸۰۰ نفر موفق شدند در سامانه ی خود اظهاری ملی فشار خون اطلاعات خود را ثبت کنند.

ثبت فشار خون بیش از ۴ میلیون در در کمپین فشار خون

شریعتی با بیان اینکه افراد بالای ۳۰ سال خانم های باردار و بیماران مبتلا به بیماری کلیوی در بسیج ملی فشارخون شرکت می‌کنند، اظهار کرد: از ۲۷ اردیبهشت در فاز نخست کمپین ملی کنترل فشار خون اطلاع رسانی‌ها آغاز شده است و تاکنون فشار خون بیش از ۴ میلیون و ١۵٧ نفر خود در سامانه بسیج ملی کنترل فشار خون ثبت شده است.

شریعتی گفت: از امروز ایستگاههای فشار خون در سطح شهر فعال شده‌اند و ۹۱۵۱ ایستگاه در سطح شهرها در سراسر کشور اقدام به اندازه گیری فشار خون در می‌کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به مشارکت بسیاری از نهادها در بسیج ملی کنترل فشارخون اظهار کرد: خانه های بهداشت کارگری، پزشکان، بیمارستان های دولتی، داروخانه‌ها، تامین اجتماعی، سپاه پاسداران، هلال احمر، اورژانس، نیروهای مسلح، معاونت دانشجویی دانشگاه ها، ارتش، بسیج مستضعفین، بسیج جامعه پزشکی و اوقاف از جمله نهادهایی هستند که در بسیج ملی کنترل فشارخون مشارکت دارند.

۷ درصد از ۴ میلیون نفر از فشار خون بالای خود اطلاع نداشتند

شریعتی با اشاره به آمار مبتلایان به فشار خون بالا که تاکنون شناسایی شده اند، گفت: ۱۷ درصد از چهار میلیون نفری که تاکنون فشار خون آنها در بسیج ملی کنترل فشار خون اندازه گیری شده است به فشار خون بالا مبتلا بودند که ۷ درصد آنها از فشار خون خود مطلع نبودند و این آکار نشان می‌دهد که کمپین کمتر فشار خون در شناسایی افراد مبتلا به فشارخون بالا کمک کننده بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.