سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراهی نکردن هم‌حزبی‌های ترامپ با تعرفه‌های تنبیهی او علیه مکزیک

تهدیدات رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه‌های تنبیهی علیه مکزیک، با انتقاد هم حزبی‌های او همراه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تهدیدات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره اعمال تعرفه‌های بیشتر علیه مکزیک به عنوان اقدامی تنبیهی باعث عصبانیت هم حزبی‌های ترامپ شده، به طوریکه به نظر می‌رسد قانونگذاران جمهوری‌خواه به اتفاق آرا با این تصمیم مخالف هستند.

پولیتیکو به نقل از منابع آگاه گزارش داد تد کروز، سناتور جمهوری خواه ایالت تگزاس در جلسه‌ای پشت در‌های بسته با وکلای کاخ سفید اعلام کرد: از شما می‌خواهم این پیام را به (کاخ سفید) برسانید که شما حتی یک جواب بله (در این باره) نشنیدید.

سناتور تد کروز گفت هیچ دلیلی برای کشاورزان، تولیدکنندگان و شرکت‌های کوچک تگزاس وجود ندارد تا بهای مالیات جدید را بپردازند.

ترامپ اخیرا در پیامی توئیتری هشدار داد در صورتی که هیچ اقدامی برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به آمریکا صورت نگیرد، تعرفه‌های تجاری شرکت‌های مکزیکی را تهدید می‌کند.
رئیس جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت: مردم سال‌ها گفته اند که ما باید با مکزیک مذاکره کنیم. مشکل اینست که مکزیک یک سوء استفاده کننده از آمریکا است، می‌گیرد، اما هرگز نمی‌دهد. دهه هاست که اوضاع به این شکل بوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم دارد به منظور فشار بر مکزیک در راستای مقابله با مهاجران آمریکای مرکزی که قصد عبور از مرز‌های آمریکا را دارند، بر همه واردات مکزیک ۵ درصد تعرفه اعمال کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.