سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده سوری: آمریکا حقی برای تحمیل خواسته‌های خود درباره خروج مستشاران ایران از سوریه ندارد

رئیس کمیته امور خارجی مجلس سوریه گفت دمشق، حتی در ازای کاهش تحریم‌های آمریکا قصد ندارد مزیت برخورداری از کمک‌های نظامی ایران را کنار بگذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک عضو پارلمان سوریه ادعا‌های رسانه‌ای درباره توافقات میان آمریکا و روسیه در خصوص خروج مستشاران نظامی ایران از سوریه را تکذیب کرد.

رئیس کمیته امور خارجی مجلس سوریه به یک رسانه روسی گفت دمشق، حتی در ازای کاهش تحریم‌های آمریکا قصد ندارد مزیت برخورداری از کمک‌های نظامی ایران را کنار بگذارد.

این عضو ارشد پارلمان سوریه گفته حضور نظامی ایران در سوریه قابل چانه‌زنی نیست و آمریکا حقی برای تحمیل شروط خود به دمشق را ندارد.

او همچنین تصریح کرد سوریه هنوز هیچ پیشنهاد رسمی از سوی آمریکا در خصوص ادعا‌های مطرح‌شده در الشرق‌الاوسط دریافت نکرده است.

قانونگذار ارشد سوریه تأکید کرد: «واشنگتن در جایگاهی نیست که به یک کشور مستقل بگوید از نیرو‌های کدام کشور می‌تواند میزبانی کند. نیرو‌های ایران بنا به درخواست رسمی دولت ما مستقر شده‌اند و هر وقت لازم باشد کشور را ترک خواهند کرد.»

پیش از این روزنامه «الشرق‌الاوسط» به نقل از دیپلمات‌های غربی مدعی شده بود آمریکا به روسیه پیشنهاد داده مسکو در ازای به رسمیت شناختن «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه به کارزار آمریکا برای مقابله با نفوذ ایران در سوریه کمک کند. این روزنامه مدعی شده بود این رایزنی‌ها قرار است در دیداری سه‌جانبه میان مشاوران امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اسرائیل و روسیه در ماه جاری مطرح شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.