سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای سیاسی یمن: مقابله با «معامله ترامپ» از اوجب واجبات است

مهدی المشاط گفت حرکت برای مقابله با آنچه معامله قرن نامیده می‌شود از اوجب واجبات و مقدس‌ترین اقدامات است، و تباتی کشور‌های خیانکار با آمریکا و رژیم صهیونیستی با شکست همراه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون المسیره، مهدی المشاط، رئیس شورای سیاسی یمن در بیانیه‌ای که ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن آن را قرائت کرد با تبریک عید سعید فطر به همه مردم یمن و نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و نیرو‌های امنیتی گفت: در حالی به استقبال عید سعید فطر می‌رویم که مردم ما برای پنجمین سال پیاپی با تجاوز آمریکایی سعودی و محاصره‌ای که علیه کشور ما اعمال و همه قوانین و معاهدات بین المللی را جلوی چشمان جامعه بین المللی نقض کرده اند، روبرو هستند.

مهدی المشاط افزود: جامعه بین المللی اذعان می‌کند که این تجاوز، موجب وقوع فاجعه‌ای انسانی در سطح جهانی شده است. در مقابل مردم ما با ایستادگی و ارتش و کمیته‌های مردمی و با عنایت خداوند توانسته است برابر بزرگترین تجاوز در تاریخ معاصر بایستد به گونه‌ای که تعجب و احترام ملت‌های آزاده را به دنبال داشته است.»

تشدید اقدامات نظامی ائتلاف متجاوز آمریکایی سعودی

المشاط در این بیانیه افزود: «ما هیچ گاه خواستار جنگ نبودیم و همچنان هم خواستار صلح هستیم و در این راه، طرح‌ها و ابتکارات و امتیازات زیادی ارائه کرده ایم تا تجاوز ظالمانه و وحشیانه علیه ملت ما متوقف شود، اما این اقدامات ما با کارشکنی و تشدید اقدامات نظامی ائتلاف متجاوز آمریکایی سعودی و حتی شانه خالی کردن از اجرای توافقاتی که جنبه انسان دوستانه داشته، مواجه شده است.

برای صلح و تحقق آن در مسیر‌های مختلف تلاش کردیم

در چارچوب تاکید بر تمایل خود برای صلح و برای تحقق آن در مسیر‌های مختلف از جمله حضور در نشست‌های مختلف مذاکرات زیر نظر سازمان ملل متحد تلاش کردیم و همراهی مثبت و مسئولانه‌ای با همه طرح‌هایی داشتیم که صلح آبرومندانه و استقلال را برای ملت ما محقق کند. جهان شاهد بود که ما چگونه به تعهدات خود بر اساس توافق سوئد و بازآرایی نیرو‌ها از بنادر الحدیده به صورت یکطرفه عمل کردیم و در مقابل ائتلاف متجاوز و مزدوران آن‌ها از آن شانه خالی کردند با وجود اینکه سازمان ملل متحد به درستی روندی که زیر نظر آن‌ها انجام شده بود شهادت دادند.

متجاوزان و مزدوران نشست امان را به شکست کشاندند

جهان شاهد بود که چگونه کشور‌های متجاوز و مزدوران آن‌ها از اجرای تعهدات خود در زمینه اقتصادی مرتبط با توافق الحدیده سر باز زدند و نشستی را که اخیرا در امان پایتخت اردن برگزار شد و هدف از آن پرداخت حقوق همه کارکنان دولت بود که از زمان انتقال بانک مرکزی به عدن توسط متجاوزان و توطئه آمریکاییها، متوقف مانده بود و موجب رکود اقتصاد ملی و افزایش مشکلات مردم عزیز ما شده بود، به شکست کشاندند.

همواره به دنبال گفت‌وگو با همه گروه‌ها و جریانات بودیم

ما همواره خواستار گفت‌وگوی یمنی که به توافق ملی بر اساس مشارکت همه گروه‌ها و جریانات ملت یمن شود و فرصت طمع ورزی‌های خارجی به سرزمین و منابع و ثروت‌های ملی و تجزیه کشورمان را که دشمن و متجاوزان به دنبال تحقق آن هستند از بین ببرد، بوده ایم و همچنان نیز خواستار این گفت‌وگوی یمنی هستیم. اما این درخواست ما همچنان با اشاره و دستور کشور‌های متجاوز که نمی‌خواهند یمنی‌ها از امنیت و صلح و ثبات برخوردار باشند با مخالفت و پاسخ منفی مواجه است.

ایستادگی و مقاومت دستاورد‌های زیادی برای ملت یمن به ارمغان آورد

برابر کارشکنی کشور‌های متجاوز و مانع تراشی آن‌ها برابر همه تلاش‌های صلح و تبانی جامعه بین المللی، به جز ادامه مقاومت و توکل به خدا برای مقابله با این تجاوز و خنثی کردن توطئه‌های آن‌ها هیچ راهی برابر ملت یمن و ارتش و کمیته‌های مردمی آن و قبایل یمنی باقی نمانده است و این ایستادگی دستاورد‌های مشهود و زیادی در همه زمینه‌ها و در صدر آن‌ها توسعه توانمندی‌های نظامی به دنبال داشته است که توانسته نیروی بازدارندگی خوبی را محقق کند. ما در این خصوص از دستاورد‌های بزرگ در زمینه‌های صنایع نظامی و در صدر آن‌ها نیروی پهپادی و نیروی موشکی و اقداماتی که برای ارتقای پدافند هوایی در جریان است قدردانی می‌کنیم.

از مهمترین عوامل قدرت ما، پس از توکل به خدا، وحدت و اتحاد و بستن شکاف‌هایی است که ممکن است نیرو‌های متجاوز از این طریق جبهه داخلی ما را متزلزل کنند و در این مرحله از نبرد آزادسازی ملی، مسئولیت سنگینی بر دوش ما قرار دارد و همه ما باید برای تقویت این عوامل اصلی تلاش کنیم تا بتوانیم با این تجاوزی که ملت و کشور و حال و آینده ما را تهدید می‌کند مقابله کنیم.

اولویت، مقابله با متجاوزان است

از همه احزاب سیاسی و نیرو‌های مردمی و اجتماعی و شخصیت‌های فرهنگی و نخبگان دانشگاهی و رسانه‌ها می‌خواهم تلاش‌های خود را برای ارتقای سطح هوشیاری درباره ابعاد چالش موجود و یادآوری ضرورت مقابله و اقدام گسترده برای تقویت وحدت و پر کردن شکاف‌ها افزایش دهند.

تاکید می‌کنم که ضروری است اولویت را مقابله با متجاوزان قرار دهیم و همه تلاش‌ها و امکانات را در جبهه بسیج کنیم و هیچ راهی برای عزت این ملت به جز ادامه این ایستادگی بی مانند باقی نمانده است و پیشروی نیرو‌های شر و اشغالگران در هیچ محوری به نفع هیچ کسی نخواهد بود و متجاوزان امروز بین دوست و دشمن تفاوتی در مناطق اشغالی قائل نیستند.

مقابله با «معامله ترامپ» از اوجب واجبات است‌ای فرزندان امت اسلام، امروز حرکت برای مقابله با آنچه «معامله ترامپ» نامیده می‌شود از اوجب واجبات و مقدسترین اقدامات است.

در روز‌ها و ماه‌های اخیر این حرکت خطرناک و فشرده آمریکا و دشمن صهیونیستی و متاسفانه با همکاری رژیم‌های خائن در داخل امت اسلامی، برای از بین بردن مسئله فلسطین و تحویل کلید‌های منطقه به اسرائیل برای رهبری این امت زیر نظر و حمایت نامحدود آمریکا بیش از پیش برای ما روشن شده است و هر گونه تعلل یا کوتاهی در مقابله با این طرح توسعه طلبانه اشغالگران، خیانت به خدا و تاریخ و امت اسلام و نسل‌های آینده است.

اگر همکاری رژیم‌های خیانتکار در این طرح نبود و اگر این خیانتکاران امکانات و ظرفیت‌های امت را در خدمت اهداف آمریکایی و اسرائیلی قرار نمی‌دادند و آرمان‌های اصلی امت اسلام را نادیده نمی‌گرفتند، این دست درازی آمریکا در این سطح از سلطه طلبی و استکبار به وجود نمی‌آمد.

ملت‌های اسلامی چهره خیانکاران و مزدوران را فراموش نخواهند کرد

همه باید بدانیم که ملت‌های اسلامی چهره‌های خیانتکار و مزدورانی را که در این ننگ مشارکت کردند فراموش نخواهند کرد و ملتها، همه بلندپروازی‌های نامشروع آن‌ها را از بین خواهند برد و حال و آینده آن‌ها را لعنت خواهد کرد. مسئله فلسطین، اولین مسئله امت بوده و خواهد بود و دفاع از آن با همه راه‌های موجود و مشروع، شاخص پایبندی به آن به شمار می‌آید و ما در جمهوری یمن، مواضع ثابت و قاطع و اصولی برای پایبندی به حق ملت فلسطین در دفاع از خود تا آزادی کامل سرزمینشان داریم.

ما هر اقدام یا رویکردی را برای عادی سازی یا خیانت که ممکن است دشمن صهیونیستی به وسیله آن به منافع ملت فلسطین آسیب و لطمه بزند، به شدت محکوم می‌کنیم. ما تاکید می‌کنیم ملت یمن در همه عرصه‌ها برای یاری آرمان فلسطینی‌ها با هر هزینه‌ای که باشد در کنار فلسطین باقی خواهد ماند و جهان، حضور میلیونی روز جهانی قدس را در رد معامله ننگین ترامپ و تاکید بر اصول موضع یمنی در قبال مقدسات امت، شاهد بود.

تبانی برخی رژیم‌ها با آمریکا و رژیم صهیونیستی با شکست همراه است

بار دیگر تبانی برخی رژیم‌ها را علیه امت و مشارکت در تجاوز به کشور ما با توطئه‌های ترامپ و نتانیاهو را محکوم می‌کنیم و آن‌ها باید بدانند که تا زمانی که مواضع خود را اصلاح نکرده اند و به مواضع طبیعی با امت خودشان بازنگشته اند، پیامد‌های وخیمی منتظر آن‌ها خواهد بود و همه دل خوشی‌های آن‌ها به آمریکا و اسرائیل با شکست و ناکامی همراه خواهد بود.

جمهوری یمن مخالفت مطلق خود را با معامله ترامپ و توطئه‌های خیانتکاران و عادی سازی تاکید می‌کند و در صدر کشور‌های عربی و اسلامی مدافع مقدسات امت با همه ابزار‌های موجود و مشروع قرار خواهد داشت.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.