سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هیچ توجیه اقتصادی در تولید یک اثر سینمایی وجود ندارد

محسنی نسب به تحلیل دلایل به وجود آمدن مشکلات مالی در بخش نمایش خانگی و سینمای ایران پرداخت.

محسن محسنی نسب تهیه کننده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دلایل به وجود آمدن مشکلات مالی در بخش شبکه نمایش خانگی اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در صنعت سینمای ما بحث مالی است و انگار گویا قرار نیست معضلات این حوزه حل شود.

وی افزود: در همه جای دنیا قبل از تولید یک فیلم توجیه اقتصادی آن مشخص می‌شود، یعنی اسپانسر با کمپانی فیلمسازی قرارداد می‌بندد و محصول مورد نظر در راستای منافع اقتصادی آن کمپانی و پروپاگاندای خبری برای سرمایه گذار آن تولید خواهد شد و بدون هیچ تخلف مالی و کاملا سالم این روند پیش می‌رود.

این تهیه کننده و کارگردان سینما بیان کرد: اما متاسفانه در ایران اینگونه نیست و به جای ورود سرمایه گذار با یک کمپانی تولیدی صنعتی و سالم، مجموعه نفراتی برای رسیدن به مقاصد سیاسی و مالی، یا رانت خواری وارد میدان می‌شوند و به نفع خودشان کار‌ها را پیش می‌برند در این شرایط به جای تبلیغ یک کالا (اسپانسر) یک اختلاسگر و دزد تبلیغ می‌شود. افرادی که پس از معروف شدن و به شهرت رسیدن به دزدی خود راحت‌تر می‌پردازند.

محسنی نسب ادامه داد: اگر به جای تبلیغ یک دزد، یک کالا و ... تبلیغ شود به وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور کمک خواهد شد و شاهد چرخیدن جریانی سالم و خوب هستیم که نفعش همگانی است.

این کارگردان گفت: این نمونه از دزدان سینمایی، از جایگاه افرادی مشهور و محبوب کشور که مخاطب به آن‌ها علاقه‌مند است سوء استفاده کرده و از کنارشان به عناوین مختلف دزدی‌ها و پول شویی‌هایی می‌کنند که فقط به نفع خودشان است.

محسنی نسب تاکید کرد: پول‌هایی که این‌چنین بی رویه و بدون محاسبه خرج می‌شوند، فقط می‌تواند از راه دزدی، رانت و اختلاس به دست آمده باشد و بادآورده و در نحوه خرج کردنش هم دلسوزی وجود ندارد.

محسنی نسب در پایان یادآور شد: بالا رفتن دستمزد‌ها یکی از آورده‌های منفی و تاثیرگذار چنین جریانی است که لطمه فراوانی به سینما به ویژه بخش خصوصی زده است، چون واقعا هیچ‌گونه توجیه اقتصادی در تولید یک اثر وجود ندارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.