سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراق: ایران دشمن ما نیست

سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور در اجلاس کشور‌های عربی در عربستان بر دوستی میان تهران و بغداد تاکید کرده است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق در مصاحبه با اسپوتنیک عربی با اشاره به کمک‌های کشورمان به بغداد در جنگ با تروریسم تاکید کرد عراق دشمن ایران نیست.

وی گفت: عراق اهمیت حضورش در بافت راهبردی جهان عرب را و منافع مشترک کشور با سایر کشور‌های خلیجی درک می‌کند و در عین حال ایران را دشمن خود نمی‌داند.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به تنش میان ایران و آمریکا نیز اعلام کرد: عراق مفهوم میانجیگری را آنگونه که رسانه‌ها گفته اند، مطرح نکرده است و تنها دیدگاه خود را بیان کرده و از طریق وزارت خارجه به دنبال ایجاد تلاش‌هایی در راستای برقراری آرامش، توازن و ثبات در منطقه است. ما به خوبی درک می‌کنیم که تمامی طرف‌ها در منطقه و جهان در ایجاد ثبات در منطقه در این موقعیت حساس با ما همکاری می‌کنند.

وی گفت: عراق کشور مهمی است و روابط راهبردی با ایران و آمریکا دارد و به دنبال افزایش شرایط اعتماد سازی در روابط دوجانبه به صورت مستمر با تمامی کشور‌های عربی است و این هماهنگی و ارتباط عراق را به سوی بستری مشترک برای مقابله با مهمترین خطر‌ها و چالش‌های منطقه سوق می‌دهد و بنابراین نمی‌توان از میانجیگری به صورت علنی و آشکار در رسانه‌ها سخن گفت.

الصحاف در خصوص موضع عراق در نشست‌ها اخیر عربستان اعلام کرد: روابط ما با سایر کشور‌های عربی راهبردی و در عالی‌ترین سطح است، اما در عین حال ایران را دشمن خود نمی‌دانیم و این مسئله‌ای ملی بود که رئیس جمهور در مقابل کشور‌های عربی آن را مطرح کرد.

وی درباره روابط ایران و عراق نیز تاکید کرد: ایران در مقابله با گروه تکفیری و تروریستی داعش از ما حمایت نظامی و راهبردی داشت و عراق هرگز این تلاش‌ها را فراموش نخواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، ایران ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.