سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سجادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اقتصاد مقاومتی در واقع دنباله نظریات اقتصادی امام راحل است/ توجه ویژه بنیانگذار کبیر انقلاب به کوخ نشینان

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری توجه ویژه بنیانگذار کبیر انقلاب به کوخ نشینان را از مهمترین اولویت‌های اقتصادی ایشان دانست.


سیدکمال سجادی، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به تشریح اندیشه امام خمینی (ره) در حوزه اقتصاد و معیشت پرداخت و گفت: امام تاکیدات بسیاری در مورد اقتصاد و استقلال اقتصادی و رفع محرومیت از محرومان و مستضعفان جامعه داشتند.

وی ادامه داد: توجه خاص ایشان همواره به قانون اساسی و بخش‌های اقتصادی چه در بخش‌های دولتی و خصوصی بود و هم اجرای اقتصاد اسلامی در جامعه به رفع نیاز از مستضعفان جامعه کمک می‌کند.

سجادی تصریح کرد: امام خمینی (ره) به این مسئله اعتقاد داشتند که ما هر چه قدر وابستگی خود را با خارج کمتر کنیم، موفق‌تر خواهیم بود و هم چنین بار‌ها مسئله خودکفایی اقتصادی را مطرح کردند که مسئولان امروز هم باید به آن توجه کنند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم مسئله اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب توجه خاصی به آن دارند، در واقع دنباله نظریات امام راحل است چراکه بنیانگذار کبیر انقلاب هم بر این مسئله تاکید داشتند که کشور باید از لحاظ اقتصادی استقلال خود را داشته باشد.

سجادی با اشاره به توجه مسئولان به رفاه مردم از دیدگاه امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام خمینی (ره) بار‌ها گفتند که امکانات و دستاورد‌های اقتصادی باید به گونه‌ای باشد که بیش‌ترین توجه را به اقشار کم درآمد و ضعیف اختصاص یابد تا آنان بتوانند از رشدی قابل قبولی برخوردار شوند

این فعال اصولگرا با بیان اینکه همه باید در جهت اهداف امام که متکی بر استقلال اقصادی بود، حرکت کنیم، اظهار کرد:امام خمینی (ره)  بر عدم تکیه به خارج از کشور تاکید داشتند، حتی به نظر امام  خیلی موافق این مسئله نبودند که ما از مجامع بین المللی پول قرض کنیم و نتوانیم آن رشد اقصادی لازم را داشته باشیم، به ویژه اینکه استفاده از امکانات کشور، اعم از منابع و معادن تنها در دست قشر خاصی باشد هم مدنظر امام نبود.

سجادی در پایان تصریح کرد: به طور کلی امام خمینی تاکید داشتند که منافع اقتصادی کشور باید در اختیار همه مردم به ویژه محرومان و کم در آمد‌ها باشد، از جمله اینکه جمله‌هایی ماندنی در رابطه با اهمیت ایشان محرومان دارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.