سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان: درباره اس-۴۰۰ عقب‌نشینی در کار نخواهد بود

رئیس‌جمهور ترکیه گفت علی‌رغم فشارهای آمریکا، آنکارا از دریافت سامانه دفاع موشکی روسی اس-۴۰۰ عقب‌نشینی نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در مصاحبه با خبرنگاران پس از اقامه نماز عید فطر در استانبول در خصوص پروژه اس ۴۰۰ گفت آنکارا از دریافت این سامانه موشکی روسی عقب‌نشینی نخواهد کرد.

او تاکید کرد: ما در این باره توافق و تصمیمی راسخ داریم. در این زمینه هیچ‌گونه عقب‌نشینی مطرح نیست. ما به آمریکا پیشنهاد کردیم که بیایید هیئت‌هایی تشکیل داده و اجازه دهیم آن‌ها در این زمینه مذاکره کنند. همچنین گفتیم که به ما پاتریوت بدهید، البته با شروطی مثبت مانند آنچه روسیه در این زمینه انجام می‌دهد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: اگر (آمریکایی‌ها) مانند روسیه در این زمینه پیشنهاد مثبتی ارائه دهند ما در زمینه سامانه پدافند پاتریوت گام برمی‌داریم. این موضوع را به آنان نیز گفتیم. اما متاسفانه در این زمینه مانند سامانه‌های اس ۴۰۰ از سوی آمریکا پیشنهاد مثبتی صورت نگرفت. در تجارت بین‌المللی، اساس برد-برد برای منافع کشور‌ها ضروری است. در صورت نبود آن ما مجبور و محکوم به گرفتن چیزی نیستیم.

اردوغان اضافه کرد: همانگونه که آمریکا در این زمینه بر اساس منافع خود با حساسیت برخورد می‌کند، ترکیه نیز طبق منافع خود با حساسیت گام برمی دارد.

رئیس جمهور ترکیه درباره تحولات سوریه نیز با اشاره به اینکه با ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، روسای جمهور روسیه و آمریکا، برای گفت‌و‌گودر این زمینه دیدار می‌کند، تصریح کرد: مذاکرات ما با کشور‌های دیگر در مورد سوریه، ادلب، منبج، شرق فرات و عدم تشکیل کریدور‌های تروریستی ادامه دارد. ما هنوز در این زمینه بسیار حساس هستیم و خواهیم بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، روسیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.