سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رای الیوم گزارش داد؛

غرور، قلدری و نژادپرستی ترامپ قابل تحمل نیست

رای الیوم نوشت دونالد ترامپ به هر کجا می‌رود فتنه‌ می‌آفریند و علاوه بر ایجاد دودستگی، افکار عمومی را هم تحریک می‌کند و نژادپرستی و تنفر را می‌گستراند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم لندن در سرمقاله خود نوشت: سفر کنونی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به انگلیس که از روز گذشته آغاز شد بهترین مصداق توصیفاتی است که از وی ارائه شده است.

غرور این مرد، قلدری و نژادپرستی‌اش قابل تحمل نیست. وی صادق خان، شهردار لندن را که اصالتا پاکستانی و از خانواده‌ای مسلمان است، شکست خورده توصیف کرد و به شیوه‌ای نژادپرستانه و تهوع‌آور به وی حمله‌ور شد. وی بطور آشکار در سیاست داخلی انگلیس مداخله کرد و به شیوه ترزا می‌، نخست‌وزیر مستعفی انگلیس در مذاکره با اتحادیه اروپا برای خروج از این اتحادیه انتقاد کرد و به طور کامل از بوریس جانسون، وزیر امور خارجه سابق به عنوان بهترین گزینه برای رهبری حزب محافظه‌کاران و تصدی نخست‌وزیری جانبداری کرد، امری که موجی از خشم سراسری را در محافل نخبگان سیاسی برانگیخت.

خشم این محافل زمانی به اوج رسید که ترامپ از نایجل فراژ راستگرا و نژادپرست تجلیل و از مگان مارکل، همسر شاهزاده هری نوه ملکه انتقاد و وی را شرور توصیف کرد، زیرا اصالتش به یک خانواده آفریقایی آمریکایی باز می‌گردد. آیا مردی این چنینی لیاقت دارد رئیس آمریکا و جهان آزاد باشد؟ چنین دولت استعمارگر و ستمگری سزاوار چنین رئیسی است.

این اوج رذالت و رفتار‌های بچگانه است. مهمان باید کاملا مودب باشد و به میزبانانش احترام بگذارد و از دخالت در امور داخلی آن پرهیز کند. امور داخلی برای کشور‌ها به ویژه کشوری مثل انگلیس بسیار اهمیت دارد و این در حالی است که انگلیس به سبب مساله برکسیت یا خروج از اتحادیه اروپا در شرایط سیاسی، اقتصادی و روانی دشواری به سر می‌برد.

در ادامه این گزارش آمده است: وقتی دولت و مردم انگلیس نمی‌توانند وجود ترامپ را به مدت سه روز در سرزمین خود تحمل کنند پس ما در خاورمیانه چه حالی خواهیم داشت وقتی ناو هواپیمابر، کشتی‌های جنگی و ... می‌فرستد و بیش از ۲۵ هزار نظامی‌اش در عراق، سوریه، افغانستان و خلیج فارس حضور دارند و آتش جنگ‌ها را شعله‌ور، تحریم‌های ظالمانه را تحمیل و قدس اشغالی و بلندی‌های جولان و دیگر مناطق را به دوستان صهیونیستشان هدیه می‌کند. امیدواریم انسان‌های شریف این منطقه به قلدری ها، دخالت‌ها و نژادپرستی‌های وقیحانه و توحش دولت او و همه متحدان صهیونیست او پایان دهند. پایان کار وی زودتر از آن است که بسیاری انتظار دارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.