سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دختران رکابزن در راه فتح المپیک ۲۰۲۰ توکیو

دختران ملی پوش دوچرخه سواری کشورمان بیشترین شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دختران رکابزن تیم ملی کشورمان با وجود تمام مشکلاتی که سد راه آن‌ها است توانسته اند شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را داشته باشند و شاید بتوان شانس آن‌ها را فراتر از کاغذ دانست. البته نباید حمایت فدراسیون دوچرخه سواری را از ملی پوشان بانوان کشورمان فراموش کنیم چرا که اکنون به دلیل نبود حامی مالی برای دوچرخه سواری بانوان فدراسیون از نظر مالی تلاش می‌کند تا آن‌ها را حمایت کند.

اولین ها در دوچرخه سواری بانوان ایران

شاید اگر به چند سال قبل برگردیم هیچ کس تصور نمی‌کرد که بانوان رکابزن حتی بتوانند در مسابقات آسیایی حضور پیدا کنند و کسی ذهنش به حضور آن‌ها در کاپ‌های جهانی نمی‌رفت. اکنون آن‌ها اولین را در تاریخ دوچرخه سواری بانوان ثبت کرده اند از جملهمی توان به اولین مدال برنز قهرمانی آسیا سمیه یزدانی و اولین مدال برنز قهرمانی آسیا فیلیپین، اولین حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا و قهرمانی جهان اشاره کرد.

بیشرفت بانوان روز به روز در همه‌ی رشته‌ها به ویژه دوچرخه سواری بیشتر و بیشتر می‌شود که این امر باعث می‌شود تا سایر برای حضور در مسابقات بین المللی از آن‌ها دعوت می‌کند. همچنین می‌توان به تور چین اشاراه کرد که پس از درخشش بانوان کشورمان در قهرمانی آسیا خواهان حضور رکابزنان بانوان ایران شد. همچنین بهترین درخشش را مریم جلالیه در این رقابت داشت.

یکی دیگر از  اولین‌ها در دوچرخه سواری بانوان لژیونری در تیم‌های خارجی است و ماندانا دهقان نیز یکی از بانوان ماده استقامت کشورمان است که برای کشور چین رکاب می‌زند. عملکرد سایر ملی پوشان بانوان نیز به گونه‌ای است که باید منتظر پیشنهاد‌های زیادی برای آن‌ها بود و البته فرانک پرتوآذر نیز پیشنهاد‌های خارجی داشته است که به دلیل نبود شرایط توانسته آن را بپذیرد.

بانوان رکابزن شانس حضور در المپیک را دارند

بانوان دوچرخه سوار در دو ماده کوهستان و استقامت شانس کسب سهمیه المپیک را دارند که در کوهستان امید جامعه‌ی ورزشی بیشتر است. در ماده کوهستان فرانک پرتوآذر با کسب مدال طلای قهرمانی آسیا می‌تواند به طور مستقیم سهمیه المپیک را کسب کند. در قهرمانی آسیا استقامت هر چند نتوانستیم مدال طلای رقابت‌ها رابه خاطر پائین بودن تجهیزات کسب کنیم، اما برای اولین بار یزدانی مدال برنز تاریخ دوچرخه سواری بانوان را کسب کرد. این اتفاق جای امیدواری فراوانی دارد که با ارتقای رنکینک خود در تور خهای مختلف بین المللی بتواند سهمیه المپیک توکیو را کسب کند. همچنین علاوه بر یزدانی، دهقان و جلالیه نیز با تلاش و ارتقا رنکینگ شانس حضور در المپیک ۲۰۲۰ را دارند.

در ادامه‌ی راه تمام رکابزنان به دلیل گران بودن این رشته نیاز به حمایت مسئولان ورزشی از جمله کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش را دارند چرا که بودحه فدراسیون دوچرخه سواری بسیار محدود است و نمی‌تواند از تک تک ورزشکاران حمایت مالی کند و یا دوچرخه در اختیار آن‌ها قرار دهد.


بیشتر بخوانید:

امیدفر: تیم ملی دوچرخه سواری روی کاغذ ۲ شانس کسب سهمیه المپیک دارد

پرتو‌آذر در کاپ جهانی آلمان شصت و ششم شد

عملکرد مناسب جلالیه در تور دوچرخه سواری چین


انهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
این افراد نماینده ی جمهوری اسلامی ایران هستند؟!پس حجابشون کجاست ؟!