سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی بندر چابهار جهت صادرات کالا‌های یخچالی/ صادرات و ترانزیت میوه و خشکبار افغانستان به هند

رئیس بندر شهید کلانتری چابهار از آمادگی این بندر جهت صادرات کالا‌های یخچالی و صادرات و ترانزیت میوه و خشکبار افغانستان به هند از طریق بندر شهید کلانتری خبر داد.

مجتبی محمدزاده رئیس بندر شهید کلانتری چابهار در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، از آمادگی این بندر جهت صادرات کالا‌های یخچالی و صادرات و ترانزیت میوه و خشکبار افغانستان به هند از طریق بندر شهید کلانتری خبر داد.

وی افزود: طی سال‌های گذشته و به منظور ایجاد بستر مناسب جهت صادرات محصولات کشاورزی و شیلاتی و کمک به توسعه تولیدات داخلی، با ایجاد سایت نگهداری کانتینر‌های یخچالی زمینه صادرات کالا‌های یخچالی در بندر استراتژیک چابهار و از طریق بندر شهید کلانتری فراهم شده است.

محمدزاده با اشاره به همجواری بندر شهید کلانتری چابهار با سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری در سال رونق تولید، با هم افزایی و تلاش‌های دو سازمان در راستای ایجاد مراکز فرآوری، بسته بندی محصولات کشاورزی و شیلاتی و تسهیلات مورد نیاز؛ زمینه تولید و صادرات این قبیل کالا‌ها فراهم  شده است.

این مقام مسئول گفت: نقش استراتژیک بندر چابهار در اتصال امن و مقرون به صرفه کشور‌های محصور در خشکی به آب‌های آزاد از جمله کشور افغانستان، زمینه توسعه تجارت و فعالیت‌های تولیدی تجار افغان را بیش از پیش فراهم نموده است تا با بهره گیری از امکانات و تسهیلات فراهم شده جهت ترانزیت و صادرات محصولات خود از طریق بندر چابهار استفاده کنند.

محمدزاده که پیش از این طی حکمی از سوی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان به عنوان رئیس بندر شهید کلانتری چابهار منصوب شده در ادامه افزود: طی هفته جاری چندین دستگاه کانتینر یخچالی حامل خرمای صادراتی و خشکبار ترانزیتی کشور افغانستان در بندر شهید کلانتری بارگیری و به مقصد کشور هند ارسال  شد.

انتهای پیام/ع

بزرگترین بندر اقیانوسی آماده  صادرات کالا‌های یخچالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.