سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر اروپا در آمریکا: آژانس انرژی اتمی تایید کرده که ایران به تعهداتش در برجام عمل کرده است

استاوروس لامبرنیدیس گفت آژانس انرژی اتمی بیش از ۱۲ بار تایید کرده که ایران به تعهداتش بر اساس برجام عمل کرده و جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز این موضوع را تایید کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی واشنگتن دیپلمات، استاوروس لامبرنیدیس، سفیر جدید اتحادیه اروپا در آمریکا گفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیش از ۱۲ بار (به طور دقیق ۱۵ بار) تایید کرده که ایران به تعهداتش بر اساس برجام عمل کرده و جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز این موضوع را تایید کرده است.

لامبرنیدیس گفت: «توافق برجام دقیقا همان چیزی بود که می‌خواستیم ایران آن را انجام دهد. قرار نبود با برجام تمام موضوعات جهان حل شود. هدف آن حل مهمترین موضوع بود که توسعه و داشتن تسلیحات اتمی بود. این مهمترین موضوعی است که امروز با کره‌شمالی در حال بحث با آن هستیم و این مهمترین موضوعاتی بود که دیروز با ایران درباره آن بحث کردیم.»

لامبرنیدیس اضافه کرد: «هم اکنون موضوعات دیگری با ایران وجود دارد؟ قطعا. موضوع موشک‌های بالستیک. موضوع تروریسم. موضوع اقدامات این کشور در سوریه و دیگر مکان‌ها. درباره تمامی این موضوعات اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده و به دلیل توافق هسته‌ای، باب مذاکرات مستقیم و سخت با ایران گشایش یافت.»

سفیر اتحادیه اروپا ادامه داد: «به طور مثال، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور حقوق بشر به طور مداوم موضوع حقوق بشر را در جریان مذاکرات با ایران مطرح می‌کند؛ بنابراین تحت هیچ شرایطی توافق هسته‌ای با ایران توانایی یا تعهدات ما در رسیدگی به دیگر موضوعات را محدود نکرده است؛ بنابراین سوال واقعی این است، آیا خروج از توافق رسیدگی به این موضوعات را ساده‌تر می‌کند.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.