سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری ۲ هزار سلاح پادگان‌های ارتش و نگهداری در کرمان

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش کشور گفت: حدود ۲ هزار سلاح و تجهیزات از سراسر پادگان‌های ارتش به منظور راه اندازی موزه تاریخی، نظامی و دفاع مقدس ذوالفقار کرمان جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، امیرمهدی معمارباشی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش کشور امروز در بازدید استاندار کرمان از موزه تاریخی، نظامی و دفاع مقدس ذوالفقار کرمان گفت: موزه ارتش از جمله بنا‌های تاریخی و با ارزش دوره قاجاریه است که کار مرمت و بازسازی آن از سال ۱۳۸۵ آغاز شده و در آبان ماه سال ۸۸ به بهره برداری رسیده است.

وی بیان داشت: با تاکید بر اینکه موزه‌های نظامی باید به نمادی از استان‌ها تبدیل شوند گفت: باید اقدامات بیشتری به منظور معرفی موزه تاریخی، نظامی و دفاع مقدس ذوالفقار کرمان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان از جمله معدود استان‌های دارای موزه تاریخی و نظامی است عنوان کرد: برخی سلاح‌های موجود در این موزه بی نظیر است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش کشور گفت: این موزه دارای ۲ سالن از جمله سالن اصلی و سالن دفاع مقدس است که در سالن اصلی سیر تکاملی سلاح از دوره صفویه تا پهلوی به نمایش گذاشته شده و در سالن دوم نیز تمامی عملیات‌های آفندی و پدافندی کل نیرو‌های مسلح در دوران دفاع مقدس به ۲ زبان فارسی و لاتین در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

استاندار کرمان امروز از موزه تاریخی، نظامی و دفاع مقدس ذوالفقار بازدید کرد.

انتهای پیام/س

جمع آوری حدود ۲ هزار سلاح و تجهیزات از سراسر پادگان‌های ارتش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.