سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار دهلران‌‌:

پروژه توسعه میادین نفتی «دانان» به زودی آغاز می‌شود/ افزایش ظرفیت تولید به ۱۹ هزار بشکه در روز

فرماندار دهلران‌‌ از سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیاردی نفت در دهلران خبر داد و گفت: پروژه «دانان» به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مجید عسکری فرماندار دهلران‌ اظهار داشت: به زودی با آغاز به کار شرکت توسعه میادین نفتی «دانان» سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیاردی نفت در دهلران آغاز می‌شود.

فرماندار دهلران‌ افزود: افزایش ظرفیت تولید میدان از ۸ هزار بشکه به ۱۹ هزار بشکه در روز و طراحی و اجرای عملیات شکافت اسیدی در گروه بنگستان برای ۲ حلقه از ۱۱ حلقه چاه جدید دانان از اهداف آغاز به کار پروژه شرکت توسعه میادین نفتی «دانان» است.

عسکری یادآورشد: پروژه نفتی «دانان» شامل خدمات فنی ژئوفیزیکی شامل طراحی، جمع‌آوری، پردازش و تفسیر لرزه‌نگاری سه بعدی میدان در مساحت ۲۳۰ کیلومتر مربع، یک دستگاه پکیج نمک‌زدایی با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز، توسعه چند راهه «دانان» و اجرای خط لوله شش اینچ به طول ۵۵ کیلومتر است.

فرماندار دهلران خاطر نشان کرد: میدان «دانان» در سال ۱۳۸۶ کشف شد و تولید نفت از آن در سال ۱۳۹۳ آغاز شد.

وی یادآور شد: تولید نفت خام میدان «دانان» از طریق خط لوله به واحد بهره‌برداری دهلران انتقال می‌یابد و پس از شیرین‌سازی و فشار افزایی، توسط خط لوله‌ای ۱۶ اینچ به طول ۵۲ کیلومتر، به کارخانه نمک‌زدایی چشمه‌خوش ارسال می‌شود.

مجیدی افزود: در قرارداد توسعه «دانان» آمده است که ۴ درصد کل اعتبارات طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به بحث مسئولیت‌های اجتماعی تعلق می‌‎گیرد و این یعنی اینکه این اعتبار باید در شهرستان دهلران هزینه شود.

انتهای پیام/ب

 

آغاز پروژه «دانان» به زودی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.