سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف بیش از ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر/پلمب ۳۰ واحد صنفی متخلف در مرودشت

مهم‌ترین حوادث امروز سیزدهم خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه سیزدهم خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در فارس

فرمانده انتظامی فارس گفت: با تلاش مأموران انتظامی استان، ۲۴۶ کیلو حشیش و تریاک کشف شد.

سردار احمد علی گودرزی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از خبری مبنی بر اینکه اعضای یک باند در حال انتقال یک محموله مواد مخدر هستند، مطلع شدند.

وی ادامه داد: بلافاصله چندین گروه از ماموران انتظامی به یکی از محور‌های شمالی استان اعزام و اقدام به گشت زنی محسوس و نامحسوس کردند که در نهایت یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ در این خصوص شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه مأموران به راننده خودرو دستور ایست دادند ولی او بدون توجه اقدام به فرار کرد، گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، مأموران با بکارگیری قانون به کارگیری سلاح، لاستیک‌های این خودرو را مورد هدف قرار داده و خودرو را متوقف کردند.

سردار گودرزی گفت: در بازرسی از این خودرو ۲۴۶ کیلو مواد مخدر شامل ۱۶۸ کیلو حشیش و ۷۸ کیلو تریاک کشف شد؛ در این خصوص دو قاچاقچی دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

پلمب ۳۰ واحد صنفی متخلف در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از اجرای طرح تشدید، کنترل و نظارت بر اصناف در ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت اظهار کرد: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان با هدف ارتقا امنیت اخلاقی در جامعه صنفی و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و همچنین ارزیابی میزان پایبندی اصناف به قوانین و مقررات ابلاغی در ماه مبارک رمضان، طرح تشدید، کنترل و نظارت بر اصناف را در این ماه مبارک را اجرا کردند.

وی افزود: در این طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی به صورت محسوس و نامحسوس از واحد‌های صنفی بازدید و ۳۰ واحد را به علت  رعایت نکردن قوانین و مقررات اماکن عمومی در ماه مبارک رمضان، پلمب کردند.

۴۰۰ کیلوگرم گردو به بازار قیروکارزین نرسید

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف ۴۰۰ کیلوگرم گردوی قاچاق در بازرسی از یک پژو ۴۰۵ خبر داد.
سرهنگ دوم حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی قیروکارزین گفت: ماموران کلانتری این شهرستان به یک پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو میزان ۴۰۰ کیلو گردو قاچاق کشف و یک نفر قاچاقچیی در این رابطه دستگیر شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۳۰۰ میلیون ریال ارزیابی کرده اند.
فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه قاچاق کالا پدیده‌ای است که از جهات گوناگون، حیات سالم اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می‌کند، تأکید کرد: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

محموله کالای قاچاق در قیروکارزین توقیف شد

فرمانده انتظامی قیروکارزین از توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال خبرداد.

سرهنگ دوم حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در اجرای تور ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک اتوبوس مسافربری مظنون و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، تعداد ۱۲ عدد دوربین مدار بسته و ۸ دستگاه دی وی آر حافظه دوربین قاچاق که به صورت حرفه‌ای جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان مربوطه، ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده، ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین تصریح کرد: در این رابطه یک قاچاقچی کالا دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف خودرو و دارو‌های سرقتی در شیراز

رئیس پلیس آگاهی فارس از دستگیری ۲ نفر سارق و کشف یک کامیون و انواع داروی مسروقه به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی رئیس پلیس آگاهی فارس اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت کامیون حامل دارو در یکی از محله‌های شهرستان شیراز، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند خودرو سرقتی که در یک گاراژ پارک بود را شناسایی و آن را توقیف کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر سارق شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان، انواع دارو‌های مسروقه کشف شد.

سرهنگ شجاعی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش دارو‌های سرقتی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: این سارقان حرفه‌ای تا کنون به ۱۰ فقره سرقت خودرو در شیراز اقرار کرده اند.

پیچی که دردسر ساز شد

پیچی که موجب تورم و درد شدید در انگشت دست پسر بچه‌ای شده بود توسط آتش نشانان رهاسازی شد.

علیرضا عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار کرد: در پی تماس کارکنان بیمارستان شهید چمران و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز بلافاصله یک گروه از نیرو‌های امداد و نجات را به این مرکز درمانی اعزام کرد.

وی تصریح کرد: آتش نشانان پس از گفتگو با پسر بچه و دادن آرامش به وی، عملیات خود را شروع کرده و با استفاده از دستگاه مخصوص انگشتربر، پیچ تنگ را بریده و از انگشت دست این پسر بچه خارج کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: در این حادثه، آسیبی به دست این کودک وارد نشد و آتش نشانان پس از دادن توصیه‌های ایمنی لازم به کودک و والدین او، به کار خود خاتمه دادند.

انتهای پیام/چ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.