سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳ شهید و زخمی در حمله موشکی دشمن صهیونیستی به فرودگاه نظامی در حمص / انهدام چند موشک متخاصم

سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه با چند موشک متخاصم بر فراز فرودگاه نظامی تی- ۴ در حومه حمص مقابله و شماری از آن‌ها را رهگیری و منهدم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه با چند موشک متخاصم بر فراز فرودگاه نظامی التیاس معروف به تی- ۴ در حومه حمص مقابله و شماری از آن‌ها را رهگیری و منهدم کرد.

در پی حمله موشکی دشمن صهیونیستی به این فرودگاه یک نفر شهید و ۲ تن زخمی شدند.

در این حمله موشکی دشمن، به یک انبار مهمات و شماری از ساختمان‌ها و ادوات نظامی نیز تلفاتی وارد شد.

گفتنی است این فرودگاه نقش زیادی در مبارزه با گروه‌های تروریستی دارد و به همین دلیل تا کنون چندین بار هدف حمله قرار گرفته است.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی الجزیره از وقوع انفجار در شهر اعزاز در شمال استان حلب سوریه و کشته و زخمی شدن شماری در این انفجار خبر داد.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد گروه دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس از کشته و زخمی شدن حدود ۳۰ غیرنظامی در انفجار خودرو بمب گذاری شده در بازار شهر اعزاز در شمال استان حلب سوریه خبر داده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرنگار خود از جان باختن ۱۳ نفر و زخمی شدن بیش از ۲۰ نفر دیگر در این حادثه خبر داد، این در حالی است که شبکه الحدث به نقل از دیده بان حقوق بشر سوریه، شمار جان باختگان این حادثه را ۷ نفر اعلام کرد.

روز گذشته نیز در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه شرقی قنیطره در جنوب سوریه، ۳ نفر شهید و ۷ نفر زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه پیش از این حمله گزارش داده بود پدافند هوایی این کشور اجسامی را در آسمان حومه جنوبی دمشق مورد شناسایی و هدف قرار داده است.

خبر حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه پس از آن منتشر شد که منابع محلی سوری بامداد روز یکشنبه از شنیده شدن صدای چند انفجار در اطراف آسمان دمشق خبر دادند.

یک منبع نظامی سوریه در این باره گفت حمله موشکی رژیم صهیونیستی در ساعت ۴:۱۰ صبح روز یکشنبه به وقت محلی صورت گرفت و در پی آن ۳ سرباز سوری شهید و ۷ نفر زخمی شدند.

الاخباریه اعلام کرد سامانه دفاع موشکی ارتش سوریه چند موشک شلیک شده را هدف قرار داد و اهداف متخاصم به هیچ پایگاه ارتش سوریه اصابت نکرده است.

دقایقی پس از انتشار این خبر، ارتش رژیم صهیونیستی در اقدامی کم‌سابقه، با انتشار فیلمی در صفحه توییتر خود، حمله موشکی به استان قنیطره در جنوب سوریه را تایید کرد.

یک مقام نظامی سوریه گفت در ساعت ۳:۲۲ بامداد روز یکشنبه به وقت محلی نیز چند موشک از جولان اشغالی به حومه جنوبی دمشق شلیک شده بودند، که با واکنش سریع پدافند هوایی ارتش سوریه مواجه شد.

این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی پیش از این مدعی شده بودند ساعاتی پیش ار آن چند راکت از خاک سوریه به سمت منطقه اشغالی جولان شلیک شده است.

بنا به ادعای این رسانه‌ها، ۲ راکت شلیک شده که یکی از آن‌ها در خاک سوریه فرود آمده، اما دیگری به منطقه «جبل الشیخ» جولان اشغالی اصابت کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
سعید گراوند
۱۱:۵۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
ارتش سوریه از یک بنیه دفاعی خوبی برخوردار هست و در ضمن قدرت موشکی این کشور حتی با حزب الله لبنان هم قابل قیاس نیست و شرایط بهتری رو دارند .سوری ها و رزمده های مقاومت نباید به خاطر در گیری هایشان در ادلب این فرصت رو از دست بدهند لطفا با موشک یکی از فرودگاها اسراییل رو بزنید اون زمان شاهد عقب نشینی اسراییل خوهید بود
بویژه که جولان در اشغال اسراییله.و دنیا این حق رو به سوریه میده که از حق خودش دفاع کنه .
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
باید جواب دندان شکنی به این حمله داد
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
چی بگم
علی۳۱۳
۰۸:۵۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
چه فرقی میکنه چه ساعتی حمله کرده رژیم اشغالگر قدس
مهم اینه چرا بیجواب میمونه این اقدامات اشغالگرا
جوابشو بدین دیگه
علي ح
۰۸:۳۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
من در عجبم كه چرا شما جواب نمي دهيد پس كي مي خواهيد جواب اسرائيل را بدهيد
hossein
۰۸:۱۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
اگه دولت سوریه مثل حماس جواب حملات اسرائیل رو میداد دیگه جرات نداشت هر وقت دلش خواست حمله کنه. این نتیجه کوتاه آمدن مقابل دشمن هست.
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
انتقال چند تا راکت و شلیک از خاک سوریه به سمت جولان اشغالی توسط اسرائیل انجام شده .شک نکنید . این که یکی از اونها در خاک سوریه سقوط کرده دلیل محکمی هست که نیروهای نفوذی خوب آموزش ندیدیه بودن و یا با عجله و ترس کارشون رو انجام دادن