سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفیت‌های استان کرمان در حوزه زکات بسیار بالا است/لزوم انجام سرشماری در حوزه زکات

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ظرفیت استان کرمان در حوزه زکات بسیار بالا است، گفت: لازم است سرشماری کاملی در حوزه زکات در استان انجام شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمدجواد فدائی؛ استاندار کرمان در جلسه شورای زکات استان کرمان که با حضور مدیرکل کمیته امداد استان و اعضای شورای زکات در محل دفتر امام‌جمعه کرمان برگزار شد بر شناسایی ظرفیت‌های موجود در حوزه زکات استان تأکید کرد و گفت: می‌توان از ظرفیت‌های دانش آموزان، دانشجویان، شورا‌ها و خیران برای تبلیغ و افزایش پرداخت زکات استفاده کرد.

وی افزود: تبلیغ اقدامات انجام‌شده در دهستان‌ها، بخش‌ها و مجتمع‌های روستایی در قالب همایش‌های تشریح مسائل زکات می‌تواند نقطه عطفی در حوزه زکات ایجاد کرده و توجه مردم را به این حوزه بیش‌ازپیش کند.

فدائی به آمار زکات جمع‌آوری‌شده در استان در سال ۹۷ اشاره و بیان کرد: مجموعه زکات پرداختی در استان کرمان در حالی ۱۲ میلیارد تومان بوده که در سال گذشته سه هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان مالیات در این استان پرداخت‌شده است و با توجه به این موضوع می‌توان برآورد کرد که ظرفیت پرداختی زکات بیشتری در استان کرمان وجود دارد.

وی ادامه داد: لازم است که پروژه‌های عمرانی که از محل درآمد زکات ساخته می‌شوند با روش‌های مختلف ازجمله نصب تابلو معرفی شوند.

یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره استان کرمان نیز در این جلسه گفت: در حوزه زکات ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان کرمان وجود دارد و حقیقتاً نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها به‌درستی استفاده کنیم.

وی بابیان اینکه ۲۰ روحانی به‌صورت ثابت و ۹ سرباز طلبه در حوزه زکات در استان کرمان فعالیت دارند، افزود: مردم با اعتقاد نسبت به پرداخت زکات اقدام می‌کنند.

صادقی بابیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد تومان زکات در استان کرمان جمع‌آوری‌شده است، گفت: ۸۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده در استان در سال ۹۷ برای محرومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم نماینده، ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان و استاندار کرمان، زکات فطره صرفاً از طریق شورای زکات استان و به‌صورت متحدالشکل در مصلا‌های برگزاری نماز عید فطر جمع‌آوری می‌شود افزود: مقررشده که ۵۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده در اختیار کمیته امداد، ۳۰ درصد در اختیار بهزیستی و ۲۰ درصد در اختیار خیریه‌های دارای مجوز قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

سرشماری زکات استان کرمان

برچسب ها: زکات ، کمیته امداد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.